برگزاری یادواره شهدای محیط‌بان آذربایجان‌شرقی
برگزاری یادواره شهدای محیط‌بان آذربایجان‌شرقی

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: یادواره شهدای محیط بان این مجموعه در قالب کنگره سراسری ۱۰ هزار شهید استان برگزار می‌شود. به گزارش تایسیزنیوز، «شهنام اشتری» تعداد شهدای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی را چهار نفر اعلام کرد که یادواره این شهدای گرانقدر طی هفته جاری و برابر با هفته […]

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی اعلام کرد: یادواره شهدای محیط بان این مجموعه در قالب کنگره سراسری ۱۰ هزار شهید استان برگزار می‌شود.

به گزارش تایسیزنیوز، «شهنام اشتری» تعداد شهدای اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی را چهار نفر اعلام کرد که یادواره این شهدای گرانقدر طی هفته جاری و برابر با هفته بسیج برگزار و از خانواده های آنها تجلیل خواهد شد.

وی نقش شهدای محیط بان در حراست و حفاظت از محدوده های زیست محیطی، حیات وحش و گونه های مختلف جانوری و گیاهی را بسیار مهم و تعیین کننده در تامین امنیت زیست محیطی دانست و ادامه داد: مکتب شهدای محیط بان هم راستا با مکتب سیدالشهدا است و بزرگداشت نام و یاد آنها نباید مورد غفلت و فراموشی قرار بگیرد.

اشتری مجموع شهدای محیط زیست ایران اسلامی را ۱۵۰ نفر اعلام کرد و گفت: آنان جان خود را در راه حفاظت از طبیعت این مرز و بوم تقدیم کرده اند و باید توجه داشت ارزش خدمت رسانی و گره گشایی از مشکلات مردم جایگاه بسیار والایی دارد و همه ما وظیفه داریم به عنوان وارثین آنها، دین خود را ادا کنیم.

وی با بیان اینکه یک سوم کل کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی را خانواده های معظم شهدا تشکیل می دهد، افزود: هم اکنون تعداد ۱۳۴ نفر از کارکنان خدوم این اداره کل مشغول حراست از مرزهای زیست محیطی استان هستند.

اشتری با اشاره به برگزاری نخستین کنگره بزرگداشت یاد و خاطره شهدای محیط بان کشور طی ماه آینده در اهواز، یادآور شد: برگزاری یادواره شهدای محیط بان آذربایجان شرقی نیز در همین راستا برنامه ریزی شده است.

وی برگزاری یادواره ها و بزرگداشت های شهدا را وظیفه ای همگانی برشمرد و با تاکید براینکه امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگری نیازمند ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، گفت: در این رابطه مسئولیت خطیر برای حفظ ارزش های اسلامی بر دوش ماست و با توجه به هجمه های سنگین دشمنان علیه نظام و دین ما، واجب است به تبعیت نهضت عاشورا به عنوان یک رهرو واقعی نماد دین و انقلاب که شهدا هستند را حفظ کرده و برای توسعه این فرهنگ تلاش کنیم.