بزرگراه خواجه – ورزقان با ۳۸ درصد پیشرفت در حال اجراست
بزرگراه خواجه – ورزقان با ۳۸ درصد پیشرفت در حال اجراست

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایرنا، جعفرصادق رستمی مهر افزود: قطعه دوم این بزرگراه به طول حدود ۱۸ کیلومتر با اعتبار اولیه ۶۲۰ میلیارد ریال دارای ۶۵ درصد پیشرفت بوده و ۹ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده که ۵ کیلومتر از آن ۴خطه است. وی اظهار داشت: قطعه سوم این بزگراه نیز […]

به گزارش تایسیز اذربایجان

به نقل از ایرنا، جعفرصادق رستمی مهر افزود: قطعه دوم این بزرگراه به طول حدود ۱۸ کیلومتر با اعتبار اولیه ۶۲۰ میلیارد ریال دارای ۶۵ درصد پیشرفت بوده و ۹ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده که ۵ کیلومتر از آن ۴خطه است.

وی اظهار داشت: قطعه سوم این بزگراه نیز به طول ۸٫۵ کیلومتر با اعتبار اولیه ۳۲۰ میلیارد ریال دارای ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی بوده و ۵٫۵ کیلومتر از آن در یک باند بهره برداری شده است.
مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی یادآوری کرد: قطعه چهارم نیز به طول ۷٫۵ کیلومتر با حدود ۳۰۰ میلیارد ریال دارای ۴۰ درصد پیشرفت بوده و ۵٫۵ کیلومتر آن به صورت یک باند به بهره برداری رسیده است.

رستمی مهر با بیان اینکه تاکنون برای اجرای قطعات ۲، ۳ و ۴ این بزرگراه حدود یک هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است، ادامه داد: در صورت مناسب بودن شرایط جوی و تامین اعتبار به موقع، این قطعات تا پایان فصل کاری ۹۸ به بهره برداری می رسند.

وی گفت: هم اکنون ۹۵ درصد از اراضی این قطعات تملک شده و ۵ درصد بقیه نیز دارای مشکلات حقوقی بوده که برای رفع آن ها اقدام شده است.

مدیر ساخت و توسعه راه های اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی اظهار داشت: قطعه اول این بزرگراه نیز به طول حدود ۱۲ کیلومتر از سه راهی ورزقان تا روستای شالی روز گذشته پس از انجام مناقصه به پیمانکار واگذار شد و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

رستمی مهر مبلغ اولیه قرارداد این قطعه را ۶۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در صورت نبود تاخیر در اجرای این قطعه و سرعت دهی در اجرای آن، این قطعه تا ۳ سال آینده به بهره برداری می رسد.
وی گفت: قطعه ۵ این بزرگراه نیز به طول ۱۴ کیلومتر از ورزقان تا آقابابا در دست مطالعه بوده و تا پایان امسال به مناقصه می رود.

اجرای بزرگراه خواجه – ورزقان – آقابابا به طول حدود ۶۰ کیلومتر در ۵ قطعه از سال ۸۹ آغاز شده است.

ورزقان از شهرستان های ۲۱ گانه آذربایجان شرقی با ۵۳ هزار نفر جمعیت است که در ۷۵ کیلومتری شمال تبریز مرکز استان قرار دارد.

در این شهرستان ۸۰۰ کیلومتر جاده ارتباطی وجود دارد که ۱۵۰ کیلومتر از آن بین شهری و بقیه روستایی است.