بعد از ۷۰ سال، غیرقانونی، جای دولت و مجلس در برنامه‌نویسی عوض شد 🔹با نزدیک شدن به سال جدید میلادی، با وجود تمدید مهلت‌های قانونی، دولت سیزدهم برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه را به مجلس تحویل نداده و حالا مشخص شده قالیباف به جای رئیسی، برنامه هفتم توسعه را می‌نویسد. 🔹کارشناسان اقتصادی معتقدند برنامه […]

بعد از ۷۰ سال، غیرقانونی، جای دولت و مجلس در برنامه‌نویسی عوض شد

🔹با نزدیک شدن به سال جدید میلادی، با وجود تمدید مهلت‌های قانونی، دولت سیزدهم برنامه هفتم توسعه و لایحه بودجه را به مجلس تحویل نداده و حالا مشخص شده قالیباف به جای رئیسی، برنامه هفتم توسعه را می‌نویسد.

🔹کارشناسان اقتصادی معتقدند برنامه سوم توسعه که در زمان ریاست جمهوری سیدمحمدخاتمی اجرا شده، بهترین برنامه توسعه‌ای کشور بوده که توانسته بیش از ۶۰ درصد اهداف آن را محقق کند.

🔹به نظر می‌رسد با نزدیک شدن به انتخابات مجلس در سال ۱۴۰۲ به مرور، نمایندگان مجلس از دولت فاصله گرفته و تلاش برای جلب نظر رای دهندگان را با فشار به دولت آغاز کنند.

🔹نشانه‌های این سیاست را می‌توان در انتقاد قالیباف به رئیسی برای اجرایی نشدن مصوبات مجلس در حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی مشاهده کرد. موضوعی که از احتمال تغییر لوکوموتیو اصولگراها در انتخابات آینده حکایت دارد.