بهره‌برداری از آبرسانی به ۱۷۸ روستای آذربایجان‌شرقی تا پایان امسال
بهره‌برداری از آبرسانی به ۱۷۸ روستای آذربایجان‌شرقی تا پایان امسال

مدیرعامل شرکت آبفای آذربایجان‌شرقی گفت: پروژه های مرحله اول جهاد آبرسانی در سطح ۱۷۸ روستای استان در حال اتمام و باردهی است و می توانیم در سال جاری و دهه فجر و قبل از فرا رسیدن فصل مصرف، آنها را مورد بهره قرار دهیم. به گزارش تایسیزنیوز، محمد خانی مدیرعامل شرکت آبفای آذربایجان شرقی در جلسه […]

مدیرعامل شرکت آبفای آذربایجان‌شرقی گفت: پروژه های مرحله اول جهاد آبرسانی در سطح ۱۷۸ روستای استان در حال اتمام و باردهی است و می توانیم در سال جاری و دهه فجر و قبل از فرا رسیدن فصل مصرف، آنها را مورد بهره قرار دهیم.

به گزارش تایسیزنیوز، محمد خانی مدیرعامل شرکت آبفای آذربایجان شرقی در جلسه آغاز مرحله دوم جهاد آبرسانی به روستاهای آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: عملیات فاز دوم پروژه جهاد آب‌رسانی در ۲۳۳ روستا و ۲۱ شهرستان آذربایجان شرقی اجرایی خواهد شد که ۳۷۲ کیلومتر خط انتقال را شامل می شود و امیدواریم تا قبل از رسیدن خرداد ماه که زمان پیک مصرف است این پروژه ها به بهره برداری برسد.

وی به مرحله اول جهاد آبرسانی اشاره کرد و گفت: در مرحله اول جهاد آبرسانی ۱۲۱ روستا برنامه ریزی شده بود بعدا که روستاهای مسیر نیز به این تعداد اضافه شد و آمار کلی به ۱۷۸ روستا افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آبفای آذربایجان شرقی ادامه داد: پروژه های مرحله اول جهاد آبرسانی در سطح روستاهای استان در حال اتمام و باردهی است و می توانیم در سال جاری و دهه فجر و قبل از فرا رسیدن فصل مصرف، آنها را مورد بهره قرار دهیم.

خانی افزود: قرارداد اجرایی مرحله دوم جهاد آب رسانی با قرارگاه سازندگی امام حسن مجتبی (ع) با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۵۰ میلیارد تومان از امروز وارد فاز اجرایی می شود.

وی به پیشرو بودن آذربایجان شرقی در اجرای پروژه های آب در کشور اشاره کرد و گفت: در اجرای پروژه های آب رسانی در آذربایجان شرقی ۸۷ پیشرفت وجود دارد که از این لحاظ جزو سه استان کشور می باشیم.

خانی ادامه داد: قرارد مرحله دوم جهاد آب رسانی بدون تداخل در پروژه های مرحله اول پیش خواهد رفت؛ در مجموع سال اول و دوم جهاد آب رسانی ۴۷۰ روستا در دو سال از آب پایدار و دائمی برخوردارخواهند شد که اتفاق بسیار مهمی در دولت سیزدهم می باشد.

وی افزود: در هفته جاری به مناسبت هفته بسیج طرح آب رسانی در ۹۳ روستا در سطح استان و به صورت همزمان به بهره بردای خواهد رسید.

خانی به نقطه قوت این پروژه ها اشاره کرد و گفت: بدون اینکه تصفیه خانه اصلی وارد مدار شود آب روستاها پایدار شده است و اینگونه نیست که آب روستاها پس از اتمام کل پروژه به پایداری برسد و افتتاح تصفیه خانه ها تضمین نهایی کار است.