بهره برداری از چندین پروژه عمرانی ، کشاورزی و خدماتی در بخش مهربان
بهره برداری از چندین پروژه عمرانی ، کشاورزی و خدماتی در بخش مهربان

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از نصر ،  معاون امور عمرانی استانداری آذربایجانشرقی و مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی پس از مراسم استقبال در سه راهی روستای خاکی به اتفاق فرماندار شهرستان سراب ، بخشدار و امام جمعه مهربان ودیگر مسئولین شهرستانی و منطقه و اعضای شورای اداری شهرستان سراب و بخش […]

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از نصر ،  معاون امور عمرانی استانداری آذربایجانشرقی و مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی پس از مراسم استقبال در سه راهی روستای خاکی به اتفاق فرماندار شهرستان سراب ، بخشدار و امام جمعه مهربان ودیگر مسئولین شهرستانی و منطقه و اعضای شورای اداری شهرستان سراب و بخش مهربان و اعضای شورای تامین شهرستان سراب  با حضور در روستای خاکی پروژه آبرسانی روستای  خاکی و ۳ پروژه دیگر آبرسانی  را بطور همزمان در  روستاهای برآغوش ، صومعه زرین و کهدولان بطور همزمان افتتاح کردند.
صمدنژاد مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی اعتبار هزینه شده برای اجرای این ۴ پروژه را بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال عنوان کرد و افزود :  خیر نیک اندیش رضایی نسب ۲ میلیارد ریال در اجرای پروژه آبرسانی روستای خاکی مشارکت نموده است.

 بهره برداری از پروژه آبیاری تحت فشار در دوزدوزان
همچنین پروژه آبیاری تحت فشار در شهر دوزدوزان با اعتباری بالغ بر ۶۷۰ میلیون ریال و در زمینی به مساحت ۷ هکتار با حضور معاون امور عمرانی استانداری ، فرماندار سراب ، امام جمعه و بخشدار مهربان و دیگر مسئولین استانی و شهرستان و بخش مهربان افتتاح شد که ۶۵ درصد از هزینه آبیاری تحت فشار از محل کمک های بلاعوض دولتی تامین و پرداخت شده است .
به گفته ابراهیم فرقانی مدیر جهادکشاورزی شهرستان سراب ، سالیانه ۹۵۰ هکتار از اراضی شهرستان سراب به آبیاری تحت فشار مجهز می گردند که ۶۰ درصد این پروژه ها در بخش مهربان و  در شهرهای شربیان ، دوزدوزان ، مهربان و روستای خاکی اجرا شده است که در سال ۹۶ اعتبار تخصیصی هزینه شده در این خصوص ۵۰ میلیارد ریال بوده است .
مدیرجهادکشاورزی شهرستان سراب افزود : برای کانال کشی ۸۵۰ هکتار از اراضی  پایاب سدها  در روستاهای اردلان و ارزنق بیش از ۳۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات دولتی هزینه شده است .
مهندس فرقانی افزود : ۳۹ استخر تنظیم آب جهت آبیاری تحت فشار در طول سال گذشته در بخش مهربان احداث گردیده است و در طول سالهای ۹۴ – ۹۵ -۹۶ سالیانه ۵۰ میلیارد ریال تسهیلات  به صورت بلاعوضاز محل اعتبارات دولتی در اختیار کشاورزان قرار گرفته است

کلنگ زنی بزرگترین پروژه اجرا شده از نظر ارزش ریالی در تاریخ بخش مهربان با ۷۰ میلیارد ریال اعتبار

مجموعه فرهنگی ،  ورزشی استخر سرپوشیده شهر مهربان توسط فرماندار شهرستان سراب در مهربان  کلنگ زنی گردید .
به گفته محمدحسین خدابخش شهردار مهربان پروژه فرهنگی ، ورزشی استخر سرپوشیده شهر مهربان با زیربنایی  به مساحت ۳۰۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال  توسط سرمایه گذار بخش خصوصی احداث میشود و پیش بینی می شود که در مدت ۲ سال تکمیل و به بهره برداری  برسد.

خودداری معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از شرکت در مراسم کلنگ زنی پروژه فرهنگی ، ورزشی استخر سرپوشیده شهر مهربان

نکته قابل توجه عدم شرکت اکبر رحمتی معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی و مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری در مراسم کلنگ زنی مجتمع فرهنگی ورزشی استخر سرپوشیده شهر مهربان بود و معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی علیرغم حضور در شهر مهربان از شرکت در مراسم کلنگ زنی امتناع نموده و تاکید کردند : من هیچوقت در مراسم کلنگ زنی پروژه ای  که قبلاً  از جزئیات و نحوه و شرایط  اجرای آن  اطلاع نداشته باشم  حاضر نمی شوم و این روش کاری من است که همیشه به آن معتقد بوده ام .
بدر شکوهی فرماندار شهرستا ن سراب در آئین کلنگ زنی این پروژه تاکید کرد که به احترام مردم که در محل حاضر شده بودند و همچنین جهت احترام به  سرمایه گذار بخش خصوصی در مراسم کلنگ زنی مجتمع فرهنگی ورزشی استخر سرپوشیده شهر مهربان حاضر شدم و تاکید کرد که از جزئیات پروژه خبر ندارد و هماهنگی قبلی در این خصوص صورت نگرفته بود و لذا  از زمان کلنگ زنی پروژه باید به صورت زمان بندی شده اجرا گردد و بطور مستمر پیگیر پیشرفت فیزیکی پروژه خواهد بود تا خدای ناکرده با تاخیر در اجرای پروژه ، عملکرد مسئولین زیرسوال نرود .
فرماندار سراب با اشاره به اعلام شهردار مهربان در خصوص اجرای پروژه در مدت ۲ سال اظهار امیدواری کرد که تا پایان دولت تدبیر و امید ،  مجتمع فرهنگی ورزشی استخر سرپوشیده شهر مهربان به بهره برداری برسد.

بهره برداری از پروژه سیل بند و دیوار سنگی روستای دمیرچی از توابع بخش مهربان

پروژه سیل بند و دیوار سنگی روستای دمیرچی از توابع بخش مهربان از دیگر پروژه های افتتاحی در چهارمین روز از هفته دولت در بخش مهربان بود .

به گفته محمد آذرهوا بخشدار مهربان طول این پروژه ۵۰۰ متر و حجم آن ۲۰۰ مترمکعب می باشد  که برای اجرای آن ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دولتی و سازمان دهیاریها هزینه شده است.