بهره برداری از ۲۶ طرح آبرسانی روستایی در آذربایجان شرقی
بهره برداری از ۲۶ طرح آبرسانی روستایی در آذربایجان شرقی

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایرنا، علی صمدنژاد  گفت: با افتتاح این طرح ها ۲ هزار و ۶۲۰ خانوار با جمعیتی افزون بر هشت هزار و ۳۳۵ نفر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می شوند. وی اعتبار هزینه شده برای این طرح ها را ۱۶۴ میلیارد و ۷۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایرنا، علی صمدنژاد  گفت: با افتتاح این طرح ها ۲ هزار و ۶۲۰ خانوار با جمعیتی افزون بر هشت هزار و ۳۳۵ نفر از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی برخوردار می شوند.
وی اعتبار هزینه شده برای این طرح ها را ۱۶۴ میلیارد و ۷۵۵ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعلام کرد.
صمد نژاد اعلام کرد: این طرح ها شامل بازسازی شبکه و تاسیسات آبرسانی، احداث مخازن، تجهیز چاه و احداث گالری در روستای قلعه جوق قلی کندی شهرستان ملکان، روستای داش کسن شهرستان آذرشهر، روستای مرازاد شهرستان جلفا، روستاهای برآغوش، قزلجه سادات، کهدولان، عسکرآباد، دیبکلو، ایدلو و دولت آباد شهرستان سراب، روستای لار شهرستان شبستر، روستاهای رحمانلو، قبادلو، خانیان و بولالو شهرستان عجب شیر، روستای نیق شهرستان هوراند و روستاهای چخماق بلاغی و قویجاق شهرستان هریس است.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان آذربایجان شرقی همچنین گفت: تامین آب آشامیدنی مجتمع گللردیکله شهرستان اهر و مجتمع اوجان شهرستان بستان آباد از دیگر طرح های آماده بهرداری در هفته دولت است.
به گزارش ایرنا، یک میلیون و ۱۳۷ هزار و ۳۷۱نفر معادل ۳۰ درصد جمعیت آذربایجان شرقی در روستاها ساکن هستند.

از کل روستاهای استان یک هزار و ۹۴۵ روستا بالای ۲۰ خانوار و حدود ۷۰۰ روستا زیر ۲۰ خانوار است.
۹۷٫۵ درصد جمعیت روستایی استان از تاسیسات آب بهره مند هستند.