به یاد مردی که عاشق آذربایجان بود
به یاد مردی که عاشق آذربایجان بود

به یاد مردی که عاشق آذربایجان بود فرزاد ملازاده انتشارات ارک در خیابان امام خمینی همیشه محل رفت و آمد اهالی فرهنگ بود.افرادی که حتی برای دقایقی هم که شده دوست داشتند در این محیط به گفت و شنود بنشینند. تفاوت انتشارات ارک با سایر انتشاراتی ها این بود که اهالی ژورنالیست در این محیط […]

به یاد مردی که عاشق آذربایجان بود

فرزاد ملازاده

انتشارات ارک در خیابان امام خمینی همیشه محل رفت و آمد اهالی فرهنگ بود.افرادی که حتی برای دقایقی هم که شده دوست داشتند در این محیط به گفت و شنود بنشینند.

تفاوت انتشارات ارک با سایر انتشاراتی ها این بود که اهالی ژورنالیست در این محیط حضور داشتند.

در راس همه آنها مرحوم حمید ملازاده بزرگ مرد روزنامه نگاری آذربایجان بود که محیطی متفاوت را در این محل بوجود آورده بود.

در این میان پسر حاج حمید مرحوم سعید ملازاده بود که با تاسی از پدر و در کنار او انتشارات ارک را تبدیل به محیطی فرهنگی و محل گفت و شنود کرد.

این تفاوت به حدی بود که نام انتشارات ارک در سایر استان‌ها هم مطرح شده بود و هر وقت از اهالی قلم سایر استان‌ها راهشان به تبریز می افتاد باید سری به این انتشارات می زدند.

امروز دومین سالگرد درگذشت سعید ملازاده است مردی که خدماتش به فرهنگ آذربایجان هیچگاه از یادها نخواهد رفت و همچون ستاره ای   درخشان در آسمان فرهنگ آذربایجان خواهد درخشید.

هنوز هم خیلی از دوستانش باور ندارند که سعید دیگر بین‌شان نیست.

مردی که همیشه خنده برلبانش جاری بود و تا آخرین لحظه عمرش دست از کتاب و روزنامه نکشید و هر لحظه قلبش برای آذربایجان می تپید و تنها خواسته هایش برای دیار ستارخان بود.

در دوران عمرش هیچگاه از نام و یاد آذربایجان غافل نشد و همین موضوع باعث شد نامش برای همیشه در یادها باقی بماند.هر چند جسم سعید در خاک آرام گرفت اما تلاش‌هایش در راه اعتلای فرهنگ آذربایجان تا ابد ماندگار است.

همواره یادش گرامی و راهش پررهرو باد .