‍ بوی بد اهر؛ یک معمای چند مجهولی/ کسی هم پاسخگو نیست
‍ بوی بد اهر؛ یک معمای چند مجهولی/ کسی هم پاسخگو نیست

‍ ⭕بوی بد اهر؛ یک معمای چند مجهولی/ کسی هم پاسخگو نیست 🔰در روزهای اخیر بوی نامطبوع شهر اهر، تمام شهروندان را کلافه کرده و کسی هم پاسخگو نیست. 🔰به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، بوی نامطبوع و متعفن از دو ماه پیش در نقاط مختلف شهر منتشر شده و منشأ و منبع این بو  […]

‍ ⭕بوی بد اهر؛ یک معمای چند مجهولی/ کسی هم پاسخگو نیست

🔰در روزهای اخیر بوی نامطبوع شهر اهر، تمام شهروندان را کلافه کرده و کسی هم پاسخگو نیست.

🔰به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، بوی نامطبوع و متعفن از دو ماه پیش در نقاط مختلف شهر منتشر شده و منشأ و منبع این بو  با وجود قول مسؤولان امر برای شناسایی و رفع این معضل تاکنون اقدام عملی  برای حل این مشکل صورت نگرفته است.

🔰هم اکنون این بوی نامطبوع و مشمئزکننده به یک معضل جدی در شهرستان تبدیل شده و با گرم شدن هوا به‌خصوص شب‌ها  شدت آن بیشتر می‌شود و اهالی مجبورند با وجود گرمی هوا و افزایش روزافزون دما و کلافه از این وضعیت، پنجره‌ها را بسته نگهدارند تا از سرایت این بو به منازل و اماکن جلوگیری شود.

 🔰اهالی منطقه با ارسال نامه، امضاء طومار و مراجعه متعدد حضوری به ادارات مختلف از جمله محیط زیست، آب و فاضلاب، شهرداری و فرمانداری نتیجه‌ای از این امر حاصل نکرده و این امر موجبات  نارضایتی جدی اهالی منطقه را فراهم کرده است. 

🔰به گفته اهالی نزدیک به تصفیه‌خانه فاضلاب و برخی کارشناسان اهر منشأ و منبع اصلی این بو نامطبوع را از مسیر جاده اهر- مشکین شهر که تصفیه‌خانه فاضلاب در این منطقه قرار دارد، اعلام می‌کنند که به علت فرسودگی برخی تجهیزات تصفیه‌خانه سیستم این مجموعه درست عمل نمی‌کند.

🔰در پیگیری این موضوع، اهالی پس از ناامیدی از مسؤولان دست‌اندرکار، شکایت به دستگاه قضا و دادستان عمومی و انقلاب اهر برده و با پیگیری رئیس دادگستری و دادستان چندین جلسه در خصوص این معضل برگزار کرده‌اند، اما متاسفانه دستگاه‌های مرتبط اقدام عملی در این خصوص انجام نداده و موجبات نارضایتی مردم و شهروندان را فراهم کرده‌اند.

🔰قرار بود در سفر اخیر ریاست جمهوری به استان  که سجادی، نماینده اعزامی رئیس جمهور به اهر نیز از تصفیه‌خانه مشکل‌دار فاضلاب اهر بازدید کردند، اعتبار ویژه‌ای برای مرمت و نوسازی مجموعه فعلی و اجرای فاز دوم صورت گیرد که متاسفانه در این خصوص نیز اعتبار محسوسی در نظر گرفته نشده و عملا اهالی شهر اهر گرفتار این بوی نامطبوع کرده و کسی هم عملا پاسخگو برای حل این مشکل نیست.

🔰شهروندان هم اکنون با قطع امید از مسوولان شهرستان، دست به قلم شده و با امضا و ارسال طوماری خطاب به استاندار آذربایجان‌شرقی خواستار حل این مشکل با حضور ستاد مدیریت بحران و کار گروه پدافند غیرعامل برای چاره‌سازی و حل این مشکل عمومی شهروندان اهری شده‌اند.✍️حسن بالاگر