بیش از ۲۰نفراز روزنامه نگاران ((شهروند))استعفاکردند
بیش از ۲۰نفراز روزنامه نگاران ((شهروند))استعفاکردند

💠 بیش از ۲۰ نفر از روزنامه نگاران «شهروند» استعفا کردند 🔹 روز گذشته بیش از ۲۰ نفر از اعضای تحریریه روزنامه شهروند در اعتراض به سیاست‌های هلال‌احمر برای تغییر رویکرد روزنامه، همزمان استعفا کردند. برخی از روزنامه نگاران مستعفی شهروند با تایید این خبر در شبکه های اجتماعی به دلیل رفتنشان از روزنامه اشاره […]

💠 بیش از ۲۰ نفر از روزنامه نگاران «شهروند» استعفا کردند

🔹 روز گذشته بیش از ۲۰ نفر از اعضای تحریریه روزنامه شهروند در اعتراض به سیاست‌های هلال‌احمر برای تغییر رویکرد روزنامه، همزمان استعفا کردند. برخی از روزنامه نگاران مستعفی شهروند با تایید این خبر در شبکه های اجتماعی به دلیل رفتنشان از روزنامه اشاره کردند.
🔹 آرمین منتظری دبیر گروه سیاسی روزنامه شهروند با اشاره به استعفای دسته جمعی همکارانش در این روزنامه نوشت: «به عنوان کسی که از مهر سال ۹۲ به عضویت تحریریه شهروند در آمدم باید تشکر کنم از همه آنهایی که در طول بیش از هفت سال حیات این روزنامه برای بالیدن آن زحمت کشیدند. حالا ما می رویم در حالیکه می دانیم، دیگر روزنامه شهروند قرار نیست آنگونه باشد که زمانی عده ای با عشق ساختند. دیدن چنین روزنامه ای برایمان دیگر قابل تحمل نبود. بنابراین رفتن تصمیم نهایی بود که باید اتخاذ می شد».
🔹 سعیده اسلامی روزنامه نگار شهروند هم در صفحه توییتر خود نوشت: «امروز آخرین روز کاری ما در روزنامه شهروند بود. من و ۲۱ نفر از همکارانم به خاطر عدم درک مسئولان هلال احمر از رسانه استعفا کردیم. هر چه در توان داشتیم به‌کار بستیم تا شهروند را به عنوان رسانه‌ای که بازگوکننده فقر و نابرابری است و دغدغه بهداشت و آموزش دارد نگه داریم. اما نشد. نخواستند.»
🔹 نیره خادمی روزنامه نگار این روزنامه هم از استعفای خود خبر داد و نوشت:« رها کردن روزنامه شهروند سخت‌ترین کار دنیا بود اما در نهایت امروز در کنار۲۰ نفر از بهترین‌ها آن را رها کردم. مدیریت مجموعه هلال احمر، شهروند را اینطور که هست نمی‌خواست و ما با رفتن کارشان را راحت کردیم.»
🔹 زهرا جعفرزاده، خبرنگار این روزنامه هم با اشاره به استعفاش نوشت: «مدیرعامل هلال احمر از مدیرمسئول جدید خواسته بود طی یک ماه، هزینه‌های روزنامه را کم کند و امروز با استعفایمان موافقت شد».
🔹 روشن نوروزی هم توییت زد: «امروز روز آخر بود. ۲۱ نفر استعفا کردیم و رفتیم روزنامه شهروند تا در کنار هم باشیم و این غم را آسان بگذرانیم. عکس گرفتیم و خندیدیم تا غمهایمان را پنهان کنیم. به خانه برنگشته بودیم که خبر آمد که امین شول همکارمان پدرش را از دست داده است. قضا در‌ کمین بود و کار خویش می‌کرد.»
🔹 فروغ فکری هم به احساسش در لحظات استعفا در این روزنامه اشاره کرد و نوشت: «امروز در تمام لحظات تلخ خداحافظی با رفقایم در روزنامه شهروند با خودم می گفتم «هر آنچه سخت و استوار است، دود می‌شود و به هوا می‌رود.» با همه سختی و استواری شش سال گذشته، امروز، ۲۱ نفر از ما از روزنامه شهروند استعفا داد.»
🔹 پژمان موسوی، روزنامه نگار هم ضمن ابراز ناراحتی از استعفای دسته جمعی روزنامه نگاران شهروند خطاب به آن ها نوشت: «دوستان خوب مستعفی‌ام شهروند با شما شهروند بود؛ هم جامعه روزنامه‌نگاران ایرانی هم مخاطبان، تا همیشه، قدردان تلاش و کوشش‌تان برای انتشار یک روزنامه‌ اجتماعیِ حرفه‌ای خواهند بود. بگذارید آنها بمانند و روزی‌نامه‌شان… .»