بیش از ۹۹۷ هزار حاجی وارد عربستان شدند
بیش از ۹۹۷ هزار حاجی وارد عربستان شدند

بیش از ۹۹۷ هزار حاجی وارد عربستان شدند اداره کل گذرنامه عربستان روز یکشنبه اعلام کرد که تاکنون بیش از ۹۹۷ هزار حاجی برای ادای مناسک حج وارد این کشور شده اند. به گزارش تايسيزنيوزبه نقل از روزنامه سعودی “الوئام”، طبق آمار منتشر شده از سوی اداره کل گذرنامه عربستان، از آغاز سفر حجاج به […]

بیش از ۹۹۷ هزار حاجی وارد عربستان شدند

اداره کل گذرنامه عربستان روز یکشنبه اعلام کرد که تاکنون بیش از ۹۹۷ هزار حاجی برای ادای مناسک حج وارد این کشور شده اند.

به گزارش تايسيزنيوزبه نقل از روزنامه سعودی “الوئام”، طبق آمار منتشر شده از سوی اداره کل گذرنامه عربستان، از آغاز سفر حجاج به سرزمین وحی تا شامگاه روز گذشته (شنبه) نهصد و نود و هفت هزار و ۸۴۶ حاجی برای ادای مناسک حج از مرزهایدریایی، زمینی و هوایی وارد عربستان شده اند.

طبق این گزارش، نهصد و چهل و سه هزار و ۴۱۰ حاجی با هواپیما، چهل و چهار هزار و ۷۸ نفر از طریق زمینی و ۱۰ هزار و ۳۵۸ نفر از طریق هوایی وارد عربستان شده اند.

این در حالی است که تعداد حجاجی که امسال به حج رفته اند نسبت سال گذشته (۲۰۱۸) ۱۱ درصد افزایش داشته و ۹۸ هزار و ۵۰۰ نفر بیش از تعداد حجاج سال گذشته به سرزمین وحی وارد شده اند.

امسال بیش از ۸۸ هزار ایرانی در حج تمتع حضور خواهند داشت.

پروازهای زائران ایرانی به عربستان تا نهم مردادماه به مدینه و چهاردهم مرداد به جده ادامه دارد و پس از انجام مناسک حج، روند بازگشت آنها به ایران از بیست وششم مرداد آغاز خواهد شد.

اعزام زائران خانه خدا از ۲۷ تیر آغاز شده و تا ۱۴ مرداد ادامه خواهد یافت.