بیمه سرمایه است نه هزینه/ برای حذف یا تعدیل مالیات در صنعت بیمه با دولت مذاکره کرده اییم
بیمه سرمایه است نه هزینه/ برای حذف یا تعدیل مالیات در صنعت بیمه با دولت مذاکره کرده اییم

به گزارش تایسیز اذربایجان معصومه آقاپور نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در هشتاد و سومین سالگرد تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران و در همایش چهاردهیمن مجمع عمومی عادی انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران استان آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه هنوز در کشورمان بیمه به عنوان هزینه محسوب می شود در صورتی که در جوامع […]

به گزارش تایسیز اذربایجان

معصومه آقاپور نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در هشتاد و سومین سالگرد تاسیس شرکت سهامی بیمه ایران و در همایش چهاردهیمن مجمع عمومی عادی انجمن صنفی نمایندگان بیمه ایران استان آذربایجان شرقی گفت: متاسفانه هنوز در کشورمان بیمه به عنوان هزینه محسوب می شود در صورتی که در جوامع اروپایی این چنین نیست.

وی ادامه داد: بیمه یک نوع سرمایه گذاری است و در جوامع مختلف به عنوان دارایی و سرمایه عمر محسوب می شود.

آقاپور اذعان داشت: اگر این تفکر که “بیمه نوعی سرمایه است و هزینه نمی باشد” در جامعه حکم رانی کند مطمعا باشید در آن جمعه بحران به وجود نمی آید.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از بحران های اساسی و اصلی در کشور صندوق های بازنشستگی، هزینه های تامین سلامت، هزینه بحران های طبیعی می باشد و تنها بازویی که می تواند کشور را در این شرایط بحرانی نجات دهند بیمه ها هستند.

وی ادامه داد: در حال رایزنی می باشیم تا از این پس هر فردی که وارد سیستم می شود همراه کسورات بازنشستگی کسورات بیمه عمر داشته باشد.

معصومه آقاپور خاطرنشان شد: تنها لایه پوششی که می تواند بازنشستگان را در پایان خدمت رسمی خود پوشش درمانی بدهد بیمه ها هستند.

وی اذعان داشت: در کشورهای پیشرفت کرده اصلا صندوق بازنشستگی وجود ندارد و همگی شامل بیمه های عمر و سلامت می شوند و بازنشسگان مستمری بگیر بیمه هستند.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی اذعان داشت: در خصوص مالیات برای بیمه که در سال ۱۳۸۶ تصویب شده بود با شرایطی که قرار بود پنج سال به صورت آزمایشی انجام بگیرد و متاسفانه شرایط خاصی را طی کرد.

وی ادامه داد: هیجده ماه کمسیون اقتصادی بر روی لایحه ۲۲ ماده ایی کار کرد و این لایحه را به ۵۲ ماده افزایش داد و تغیراتی روی آن اعمال شد.

آقاپور افزود: در شرایط فعلی متاسفانه این قانون زنجیره پای بخش خصوصی و مردم شده است و به این نتیجه رسیده اییم که این قانون باید اصلاح شود و تبدیل به قانون بشود.

نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی در انتها گفت: با رایزنی هایی که انجام دادیم بازهم تلاش می کنیم مالیات صفر درصد را به تصویب برسانیم و از این شرایط سخت نجات یابیم.