,بینش:شهرداری برای اجرایی شدن «شهر دوستدار کودک» برنامه‌های شایسته‌ای دارد
,بینش:شهرداری برای اجرایی شدن «شهر دوستدار کودک» برنامه‌های شایسته‌ای دارد

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی:شهرداری برای اجرایی شدن «شهر دوستدار کودک» برنامه‌های شایسته‌ای داردبینشمدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی گفت: شهرداری تبریز برای اجرایی شدن شهر دوستدار کودک با برپایی جلسه‌های متعدد و بهره‌گیری از توانمندی کارشناسان، برنامه‌ها و پیش بینی‌های شایسته‌ای داشته است.علی بینش در گفتگو با بیان این […]

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی:
شهرداری برای اجرایی شدن «شهر دوستدار کودک» برنامه‌های شایسته‌ای دارد
بینش
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی گفت: شهرداری تبریز برای اجرایی شدن شهر دوستدار کودک با برپایی جلسه‌های متعدد و بهره‌گیری از توانمندی کارشناسان، برنامه‌ها و پیش بینی‌های شایسته‌ای داشته است.
علی بینش در گفتگو با بیان این مطلب افزود: امیدوارم این اقدامات تداوم یافته و مصوبات کمیته شهر دوستدار کودک به مرحله اجرایی شدن برسد.
بینش ادامه داد: بی‌تردید از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری توانایی، جدیت و علاقمندی لازم برای معرفی تبریز به عنوان شهر دوستدار کودک وجود دارد. مطمئنم تمام خانواده‌ها و مجموعه افکار عمومی از این موضوع و تلاش‌هایی که برای کودکان در قالب طرحی با عنوان شهر دوستدار کودک طراحی شده است حمایت می‌کنند.
او از رویداد شهر دوستدار کودک به عنوان فرصتی است برای سنجش توانمندی شهر تبریز نام برد و افزود: شهر دوستدار کودک فرصتی است که نشانگر وضعیت و توانمندی تبریز در این خصوص بوده و نمایان گر این موضوع است که تبریز برای اجرای آبرومندانه و شایسته این موضوع تا چه میزان آمادگی دارد.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی با تبریک هفته ملی کودک و روز جهانی کودک به کودکان و بزرگسالانی که هنوز کودک درون فعالی دارند، گفت: کانون نیز به عنوان یکی از اعضای ستاد اجرایی شهر دوستدار کودک از قدیمی ترین و دیرپاترین مجموعه‌های فرهنگی است که به طور تخصصی در حوزه کودک و نوجوان فعالیت می‌کند.
بینش به فعالیت ۱۰ مرکز ثابت، سیار و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تبریز اشاره کرد و افزود: نگاه مربیان و کارشناسان کانون به موضوع کودک به صورت تخصصی است و معتقدیم هر اندازه فعالیت‌ها تخصصی تر برگزار شود به همان اندازه برای کودکان ثمربخش است. در همین راستا کانوان می تواند در خصوص شهر دوستدار کودک نقش پر رنگی ایفا کند.
او با اشاره به برخی برنامه‌ها و فعالیت‌های این مجموعه در خصوص شهر دوستدار کودک، بیان کرد: پیشنهاد ارائه فراخوان بین المللی نقاشی تحت عنوان «تبریز، شهر دوستدار کودک» ارائه داده ایم به طوری که تمام کودکان دنیا با شنیدن اسم تبریز در مورد این شهر مطالعه کرده و بر اساس مطالعه و شناخت خود از تبریز نقاشی بکشند.
مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی از آمادگی کانون برای انتشار فراخوان این رویداد و جمع آوری و داوری آثار خبر داد و گفت: این موضوع در تمام دنیا اقدامی مرسوم است که وقتی می‌خواهند شهری را معرفی کنند برای کودکان فراخوان‌های بین المللی در کشورهای مختلف منتشر می‌شود.

بینش همچنین از راه اندازی «موزه کودک» و «مرکز علوم و نجوم کودکان» به عنوان دیگر برنامه‌های این مجموعه در راستای تحقق اهداف شهر دوستدار کودک خبر داد.

او در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تعامل بین کانون و شهرداری تبریز بیان کرد: هر چند طی سال‌های گذشته به صورت موردی در برنامه‌ها و مناسبت‌های مختلف همکاری خوبی بین این دو مجموعه روی داده ولی معتقدیم با بهره گیری از ظرفیت نرم افزاری کانون پرورش فکری و ظرفیت سخت افزاری شهرداری تبریز امکان تعامل بیشتری را شاهد خواهیم بود.