تبریز را با شمس تبریزی و اشعار زیبای او شناختم
تبریز را با شمس تبریزی و اشعار زیبای او شناختم

سفیر جمهوری کرواسی در ایران: تبریز را با شمس تبریزی و اشعار زیبای او شناختم سفیر جمهوری کرواسی در ایران در خصوص همکاری و گسترش ارتباط با تبریز اعلام آمادگی کرد و گفت: می‌توانیم ارتباطات اقتصادی و هر گونه ارتباط مورد نیاز را برقرار کنیم. به گزارش تایسیز نیوز به نقل از شهریار، دراگو اشتامبوک […]

سفیر جمهوری کرواسی در ایران:

تبریز را با شمس تبریزی و اشعار زیبای او شناختم

تبریز را با شمس تبریزی و اشعار زیبای او شناختم

سفیر جمهوری کرواسی در ایران در خصوص همکاری و گسترش ارتباط با تبریز اعلام آمادگی کرد و گفت: می‌توانیم ارتباطات اقتصادی و هر گونه ارتباط مورد نیاز را برقرار کنیم.

به گزارش تایسیز نیوز به نقل از شهریار، دراگو اشتامبوک امروز در دیدار با شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: آماده هر گونه همکاری با شما هستیم و اگر پیشنهادی روی میز باشد اعلام کنید. علاقه عاطفی و فرهنگی بین ما می‌تواند زیربنای ارتباطات موثر در آینده باشد.

وی از حضور در تبریز ابراز خرسندی کرد و افزود: به دلیل سبقه تاریخی این مکان زیبا از حضور در تبریز خرسندم و ذهنیت اول من از تبریز به خاطرات مارکوپولو مربوط می‌شود که در خاطرات خود از تبریز و زیبایی‌های آن سخن گفته‌ است. دومین موضوع که مرا به تبریز علاقمند کرده شمس تبریزی است که با اشعار وی عجین شده‌ام.

سفیر جمهوری کرواسی در ایران با اشاره به ریشه‌های تاریخی ارتباط کرواسی با ایرانیان خاطرنشان کرد: کرواسی ریشه‌های تاریخی ارتباط با ایرانیان دارد که حتی در نامگذاری افراد مهم از اسامی قدیمی ایرانی استفاده می‌کردند.

وی افزود: امیدوارم تا پایان امسال سمپوزیومی در رابطه با ارتباطات ایران و کرواسی با همکاری دانشگاه تهران برگزار کنیم. کرواسی هم مثل شما همواره سربازان سلحشوری داشته است و بارها به کمک ایران آمده است.

سفیر جمهوری کرواسی در ایران بیان اینکه سال گذشته ۳۰ درصد داد و ستد اقتصادی بین ایران و کرواسی وجود داشت، تصریح کرد: با وجود اینکه عضو ناتو شنگن یورو و اتحادیه اروپا هستیم ولی همچنان مشتاق برقراری ارتباط موثر با ایران هستیم.