تخصیص بی‌سابقه اعتبارات عمرانی استان در سال ۱۴۰۱
تخصیص بی‌سابقه اعتبارات عمرانی استان در سال ۱۴۰۱

تخصیص بی‌سابقه اعتبارات عمرانی استان در سال ۱۴۰۱ استاندار آذربایجان شرقی از تخصیص نقدی ۹۲ درصد اعتبارات عمرانی استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این میزان تخصیص اعتبارات یک اقدام بی‌سابقه در طول دهه گذشته بوده است. به گزارش تایسیزنیوز، عابدین خرّم در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار داشت: اعتبارات عمرانی […]

تخصیص بی‌سابقه اعتبارات عمرانی استان در سال ۱۴۰۱

استاندار آذربایجان شرقی از تخصیص نقدی ۹۲ درصد اعتبارات عمرانی استان در سال ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: این میزان تخصیص اعتبارات یک اقدام بی‌سابقه در طول دهه گذشته بوده است.

به گزارش تایسیزنیوز، عابدین خرّم در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، اظهار داشت: اعتبارات عمرانی استان در سال ۱۴۰۱ با احتساب اعتبارات مصوب سفر استانی رئیس جمهور، ۵۸۹ درصد نسبت به اعتبارات عمرانی سال ۱۴۰۰ افزایش داشت که اصلا قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی، اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام را از دغدغه‌های اصلی دولت و شخص رئیس جمهور دانست و گفت: تلاش برای تحقق این مهم از محل منابع بودجه، مصوبات سفر و درآمدهای ناشی از مولدسازی، یکی از ملاک‌های ارزیابی مدیران استان خواهد بود.

استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: مدیران دستگاه‌ها باید پروژه‌های موجود و منابع را تطبیق دهند و تحولاتی که در دو سال فعالیت دولت سیزدهم اتفاق افتاده باید به شکل روشن و عینی قابل مشاهده باشد.

وی با بیان اینکه مدیران باید محل تامین منابع را شفاف و روشن جلوی چشم داشته باشند، افزود: اینکه اعتبارات پروژه‌ها دست وزارتخانه است، بهانه‌ای برای عدم جذب اعتبار نیست و اگر مدیری با وزارتخانه متبوع خود ارتباط ندارد و در اخذ منابع تعلل می‌شود، ما خود آن مدیر را مسئول و پاسخگو می‌دانیم.

خرّم تصریح کرد: وضعیت اعتبارات برای ما روشن است و مدیران باید به صورت جدی پیگیر جذب آنها باشند و در سال ۱۴۰۲ نیز این روند با پیگیری و جدیت بیشتری باید دنبال شود.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم زمان را از دست بدهیم و کوتاهی در جذب اعتبارات را تحمل نمی‌کنیم، افزود: قبل از سفر دوم استانی باید بتوانیم ۱۰۰ درصد منابع مصوب در سفر اول را جذب و گزارش کامل و قطعی و عملیاتی از اجرای پروژه‌ها به مردم ارائه کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی درخصوص روند پیشرفت پروژه‌های آزادراهی در استان نیز گفت: تامین منابع این پروژه‌ها جزو تعهدات ماست، به شرطی که کار انجام شود و اگر پیمانکاری به تعهدات خود عمل نکرده و کار را تعطیل کند، هیچ منابعی به او پرداخت نشده و اقدام قانونی انجام خواهد شد.

در این جلسه مدیرکل امور اقتصادی و دارایی و معاون بودجه سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان گزارشی درخصوص میزان اعتبارات تملک دارایی‌های استان در سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ارائه کردند.

براساس این گزارش، میزان اعتبارات عمرانی استان در سال ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۸۹۳ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۱ با احتساب اعتبارات مصوب سفر استانی رئیس جمهور به ۱۳ هزار و ۱۴۳ میلیارد تومان (۵۸۹ درصد افزایش) رسید.

همچنین در سال ۱۴۰۱، ۱۰۶ درصد از درآمدهای مصوب استان تحقق یافت ک نسبت به سال ۱۴۰۰ حدود ۷۵ درصد رشد داشته است.

در این جلسه همچنین گزارشی از روند پیشرفت پروژه‌های آزادراهی استان ارائه و کلیات الحاق ۳ هزار هکتار از اراضی شهرک صنعتی بعثت به محدوده منطقه ویژه اقتصادی سهلان تصویب شد.