تداوم بارش‌های متناوب در آذربایجان‌ شرقی
تداوم بارش‌های متناوب در آذربایجان‌ شرقی

پیش بینی اداره کل هواشناسی استان تداوم بارش‌های متناوب در آذربایجان‌ شرقی رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به وضعیت ناپایدار جوی تا روز یکشنبه هفته آینده، بارش و رگبار باران در سطح استان به ویژه منطقه ارسباران ادامه می یابد. به گزارش تایسیز نیوز، محمد امیدفر افزود: بر اساس […]

پیش بینی اداره کل هواشناسی استان

تداوم بارش‌های متناوب در آذربایجان‌ شرقی

تداوم بارش‌های متناوب در آذربایجان‌ شرقی

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: با توجه به وضعیت ناپایدار جوی تا روز یکشنبه هفته آینده، بارش و رگبار باران در سطح استان به ویژه منطقه ارسباران ادامه می یابد.

به گزارش تایسیز نیوز، محمد امیدفر افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی سامانه بارشی امروز در نیمه شرقی و شمالی استان فعال بوده و موجب ناپایداری جو، ابرناکی، وزش باد گاهی نسبتا شدید و غرش آذرخش می شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت به ویژه در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب تشدید می شود، اظهار کرد: در چنین وضعیتی، احتمال آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه های فصلی و مسیل ها و اختلال در تردد شهری دور از انتظار نیست.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه در روزهای شنبه و یکشنبه افزایش نسبی دمای استان پیش بینی می شود، گفت: در نواحی جنوبی استان احتمال خیزش یا نفوذ گرد و خاک وجود دارد.

امیدفر، خواستار لغو سفرهای غیرضروری، عدم اتراق در حاشیه مسیل ها و رودخانه ها و پرهیز از صعود به مناطق مرتفع و کوهستانی و انجام فعالیت های کوهنوردی و انجام اقدامات پیشگیرانه در مورد مهار آبگرفتگی معابر شد.

وی یادآور شد: در ۲۴ ساعت گذشته در بیشتر شهرهای استان بارندگی روی داده به طوری که بیشترین بارندگی به میزان ۹.۷ میلی متر از سراب و کمترین بارش به میزان سه دهم از هوراند گزارش شده است.

امیدفر، افزود: در این بازه زمانی شهرهای مراغه، عجبشیر، کلیبر و بندر شرفخانه با دمای ۱۶ درجه سانتی گراد گرمترین و ورزقان با دمای هفت درجه سانتی گراد بالای صفر خنک ترین شهرهای استان بودند و دمای تبریز در خنک ترین زمان به ۱۵ درجه سانتی گراد رسید.