تداوم فعالیت سامانه‌ی بارشی در آذربایجان‌ شرقی
تداوم فعالیت سامانه‌ی بارشی در آذربایجان‌ شرقی

اداره کل هواشناسی استان خبر داد تداوم فعالیت سامانه‌ی بارشی در آذربایجان‌ شرقی اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد: سامانه بارشی که از عصر دیروز وارد آذربایجان شرقی شده است شنبه و یکشنبه هم در این استان فعال خواهد بود. رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان، […]

اداره کل هواشناسی استان خبر داد

تداوم فعالیت سامانه‌ی بارشی در آذربایجان‌ شرقی

اداره کل هواشناسی استان اعلام کرد: سامانه بارشی که از عصر دیروز وارد آذربایجان شرقی شده است شنبه و یکشنبه هم در این استان فعال خواهد بود.

رئیس گروه پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان شرقی در خصوص آخرین وضعیت آب و هوای استان، اظهار کرد: آخرین اطلاعات و نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده‌ی تداوم فعالیت سامانه‌ی بارشی بوده که این سامانه موجب ابرناکی، بارش‌های رگباری و رعد و برق می‌شود.

محمد امیدفر افزود: با توجه به شدت بارش‌ها، این سامانه موجب آب گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها و در نواحی مستعد موجب بارش تگرگ می‌شود.

وی گفت: از روز سه‌شنبه تا آخر هفته، جوی نسبتا پایدار در استان پیش‌بینی می‌شود اما با توجه به شرایط فصلی و محلی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب، افزایش موقت ابر و بارش‌های رگباری باران و رعد و برق دور از انتظار نیست.

امیدفر در خصوص دمای تبریز طی ۲۴ ساعت گذشته خاطرنشان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، بیشینه و کمینه دمای تبریز به ترتیب ۲۸ و ۱۲ درجه بالای صفر بوده و دمای فعلی نیز ۱۷ درجه بالای صفر است که نسبت به روز گذشته هشت درجه کاهش یافته است.

وی در خصوص خنک‌ترین و گرمترین شهرهای استان هم گفت: هریس با دمای هشت درجه بالای صفر خنک‌ترین و جلفا با دمای ۳۱ درجه بالای صفر گرمترین شهر استان گزارش شده است.