تراکتور، محل برو بیای بازیکنان سرباز بی کیفیت شده است
تراکتور، محل برو بیای بازیکنان سرباز بی کیفیت شده است

در بخش دوم میزگرد به بررسی بازیکنان سرباز می پردازیم.در این راستا صادق پورحسین ضمن مخالفت نسبت به استفاده از بازیکن – سرباز بیان داشت : من موافق جذب بازیکن سرباز نیستم. شما بروید و همه بازیکنانی که بعد از سپری شدن خدمت سربازی، تراکتور را ترک کرده اند را بررسی کنید. کدام یک از […]

در بخش دوم میزگرد به بررسی بازیکنان سرباز می پردازیم.در این راستا صادق پورحسین ضمن مخالفت نسبت به استفاده از بازیکن – سرباز بیان داشت : من موافق جذب بازیکن سرباز نیستم. شما بروید و همه بازیکنانی که بعد از سپری شدن خدمت سربازی، تراکتور را ترک کرده اند را بررسی کنید. کدام یک از آنان با رضایت خاطر این تیم را ترک کرده اند و کدام یک از آن ها مورد قبول تام هواداران بوده اند ؟ امثال حاج صفی ، بختیار رحمانی ، سروش رفیعی و … همگی با حواشی فراوانی این تیم را ترک کرده اند. در طرف مقابل استفاده از بازیکنان سرباز موجب شده تا رابطه باشگاه تراکتور سازی با دیگر تیم ها نظیر سپاهان ، فولاد و پرسپولیس خدشه دار شود.متاسفانه جذب این بازیکنان در فصل جاری بدون هیچ بررسی کارشناسی همراه بوده به طوری که چندین بازیکن تنها در یک پست به خدمت گرفته شده است.

شما بروید و تیم های ملوان و فجر سپاسی را که تیم های نظامی و صاحب امتیاز برای جذب بازیکن تلقی می شوند را بررسی کنید ، الان چه جایگاهی را در فوتبال دارند که متاسفانه همین امر در تراکتور سازی هم در حال عملیاتی شدن می باشد که همگی نتیجه جذب بازیکن –سرباز است. با دید متفاوت می توان به این امر نیز اشاره کرد که با نظامی شدن یک تیم ، دیگر بخش خصوصی نمی تواند به سرمایه گذاری در تیم های مذکور بپردازد. امیدوارم مسئولان استانی به روند اتخاذ سیاست در تراکتور ورود کنند تا این تیم با هواداران میلیونی خود از بین نرود.

” تراکتور محله رفت و آمد بازیکنان سرباز بی کیفیت شده است ”

حسین زاده با بیان آن تصریح کرد : رفتار مدیران فعلی تراکتور سبب شده تا این تیم محل برو بیای بازیکنان بی کیفیت فوتبال ایران شود. در سال های قبل بازیکنانی نظیر رفیعی و خلیل زاده جذب می شدند که به لحاظ فنی در سطح مناسبی قرار داشتند ولی امسال اکثر بازیکنان جذب شده کیفیت استانداردی از خود نشان نداده اند.امیدواریم مسئولان باشگاه در ادامه بتوانند به شیوه صحیح از این ظرفیت استفاده کنند.
ذوالفقاری اذعان کرد: در کشورهای صاحب سبک در فوتبال ، از چند ماه قبل سرمربی را انتخاب کرده و سیاست هایشان را اعلام می کنند اما تراکتور در اقدامی طی ۹ ماه ، سه مربی عوض کرده که نشان از عدم ثبات و نبود سیاست مشخص از سوی مدیریت است.

در سال های قبل انتخاب سرمربی با مشورت کمیته فنی و کارشناسان شکل می گرفت تا شاخص های مختلف در گزینه ها بررسی شوند اما شرایط حاضر گویا چیز دیگریست.
پور حسین ضمن انتقاد از مسئولان تراکتور سازی نسبت به بی توجهی به زیر ساخت های این باشگاه افزود : مدیران عامل باشگاه تراکتورسازی در این مدت پروژه های متعددی همچون تکمیل استادیوم اختصاصی و … را مورد بهره برداری قرارداده اند اما طی چند سال اخیرهیچ پروژه ای در قالب زیر ساخت های این باشگاه علیرغم وعده های داده شده ، عملیاتی نشده است.
حسین زاده در ادامه بیان داشت : امروزه فوتبال به عنوان فعالیت علمی کاملا تنیده در اقتصاد و صنعت شناخته می شود اما در فوتبال داخلی آن را به صورت کاملا غیر علمی دنبال می کنیم و تمام سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها به شیوه اصولی خود بررسی نمی شود.
جعفری تعیین سرنوشت تراکتور را عامل حل تمام مشکلات این تیم دانست و افزود: برای حل تمامی مشکلات تراکتور باید یک مسئله به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد آن هم دولتی یا خصوصی دنبال شدن این تیم است.

آقای آجرلو می بایست به عنوان مدیرعامل این تیم، آینده تراکتور را ترسیم کرده و شرایط آن را معلوم کند. البته امر خصوصی سازی و واگذاری تیم ها مسئله ای مهم و حساس است و با توجه به وضعیت اقتصادی موجود در کشور، بنگاه اقتصادی پایدار برای تصدی مالکیت این تیم وجود ندارد که این موهم نیازمند بررسی همه جانبه می باشد.
وی در ادامه از نمایندگان شورای شهر و متولیان استان انتقاد کرد و بیان داشت: با توجه به سابقه ای که در شورای شهر تبریز دارم باید این امر که تیم تراکتور سازی بهترین برند تبلیغاتی است ، مورد توجه قرار گیرد و بودجه هایی که صرف کارهای به ظاهر فرهنگی می شوند به این تیم اختصاص یابد چرا که موفقیت این تیم علاوه بر ایجاد نشاط در بین جوانان ، مبلغ تبریز و آذربایجان خواهد بود.
در پایان حسین زاده ورود و حمایت فوری مسئولان ارشد استانی را به مشکلات موجود در باشگاه پر طرفدار تراکتورسازی امری مهم تلقی کرد و اذعان داشت : این تیم به لحاظ ساختاری نیازمند خانه تکانی اساسی می باشد که نظارت و حمایت مسئولان شرط لازم برای تحقق اهداف و رسیدن به آرمان هاست به طوری که تراکتور سازی بار دیگر به روزهای اوج خود بازگردد.

انتهای پیام/

میر محمد معصومی