تردد سالانه ۶۵میلیون مسافر از آسمان ایران / رصد تمام پروازهای خارجی
تردد سالانه ۶۵میلیون مسافر از آسمان ایران / رصد تمام پروازهای خارجی

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از مهر، امیر سرتیپ دوم عباس عظیمی در حاشیه دیدار با مسئولان شهرستان بیله سوار در شمال استان اردبیل افزود: پدافند هوایی شمالغرب ارتش در سال ۱۳۸۷ با دستور مقام معظم رهبری و به منظور حراست از حریم استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و کردستان با سامانه‌های […]

به گزارش تایسیز اذربایجان  به نقل از مهر، امیر سرتیپ دوم عباس عظیمی در حاشیه دیدار با مسئولان شهرستان بیله سوار در شمال استان اردبیل افزود: پدافند هوایی شمالغرب ارتش در سال ۱۳۸۷ با دستور مقام معظم رهبری و به منظور حراست از حریم استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و کردستان با سامانه‌های متعلق به پدافند هوایی کشور از جمله ایستگاه جمع آوری اطلاعات، ایستگاه های راداری و پست های دیدبانی تشکیل شد.

وی نقش پدافند هوایی را در تامین امنیت آسمان کشورمان بی بدیل دانست و اضافه کرد: پدافند هوایی هویت مستقل نیروهای مسلح است و امروز بیش از هر زمان دیگری به عمق دور اندیشی رهبر انقلاب در تشکیل این نیروی الهی پی می بریم.

فرمانده منطقه پدافند هوایی خاتم الانبیاء شمالغرب کشور تصریح کرد: پدافند هوایی در دو بعد دفاعی و کنترل ترافیک هوایی فعالیت می کند و امنیت امروز میهن اسلامی مرهون فداکاری و هوشیاری نیروهای مسلح در رده های مختلف است.

وی ادامه داد: قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء شمال غرب تردد همه هواپیماهای خارجی در آسمان شمالغرب کشور را به دقت رصد می کند و تردد هواپیماهای کشورهای مختلف در این منطقه با هماهنگی و اجازه قرارگاه پدافند هوایی شمال‌ غرب صورت می گیرد.

عظیمی با بیان اینکه ایران امن ترین آسمان دنیا است و روزانه ۷۰۰ هواپیمای خارجی و داخلی در آسمان کشورمان در حوزه پدافند هوایی شمال غرب کشور تردد می کنند، یادآور شد: همه این پروازها در واحد  کنترل  پدافند هوایی رصد می شوند.

فرماندار بیله سوار نیز در این دیدار موقعیت کشور ایران را یکی از استراتژیک ترین کشورهای جهان عنوان کرد و بیان داشت: جمهوری اسلامی ایران در یکی از حساس ترین مناطق جهان قرار داشته و با پیروزی انقلاب اسلامی مورد هجمه ها و توطئه های دشمنانه  استکبار جهانی قرار گرفت.