تسهیلات ۵۶۰ طرح اشتغال روستایی در آذربایجان شرقی پرداخت شد
تسهیلات ۵۶۰ طرح اشتغال روستایی در آذربایجان شرقی پرداخت شد

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایرنا، تقی کرمی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد اعتبار تسهیلات اشتغال روستایی در استان ابلاغ شده است، گفت: ۲۴۳ میلیارد و ۴۶۱ میلیون تومان برای ۶۴۳ طرح مصوب شده که ۶۱ درصد بیش از سهمیه استان است. وی با اشاره به اینکه تسهیلات ۵۸۵ طرح اشتغال روستایی به […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایرنا، تقی کرمی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد اعتبار تسهیلات اشتغال روستایی در استان ابلاغ شده است، گفت: ۲۴۳ میلیارد و ۴۶۱ میلیون تومان برای ۶۴۳ طرح مصوب شده که ۶۱ درصد بیش از سهمیه استان است.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات ۵۸۵ طرح اشتغال روستایی به میزان ۲۰۹ میلیارد و ۹۹۰ میلیون تومان عقد قرار داده شده است، گفت: تا زمان حاضر ۱۷۵ میلیارد و ۶۷۲ میلیون تومان ۵۶۰ طرح برای پرداخت شده است که ۱۴ درصد مازاد بر سهیمه استان است.

کرمی با بیان اینکه بانک ها بیش از اعتبار اختصاص یافته برای تسهیلات اشتغال روستایی در استان پرداخت کرده اند و در واقع از منابع مالی خود به این بخش اختصاص داده اند، انتقاد عده ای از همراهی نکردن بانک ها را با این طرح اشتغال زایی بی اساس دانست .

وی با اشاره به اینکه تسهیلات اشتغال روستایی برای طرح های خاصی پرداخت می شود و به عنوان نمونه شامل دامداری های سنتی نمی شود، سخت گیری برخی بانک ها را در راستای مقررات بانکی و به واسطه تضمین بازپرداخت تسهیلات عنوان کرد.

مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی با اعلام اینکه کل سهمیه استان از تسهیلات اشتغال روستایی ۴۳۲ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: ۶۳۴ میلیارد تومان طرح اشتغال روستایی تصویب و به بانک های عامل ارسال شده است.

تسهیلات اشتغال در مناطق روستایی و عشایری مرزی با نرخ سود چهار درصد، در مناطق روستایی و عشایری معمولی ۶ درصد و در نواحی صنعتی و شهرهای زیر ۱۰ هزار نفر با نرخ سود ۱۰ درصد توزیع می شود.