تسهیل دسترسی مردم به قوانین کشوری ضروری است
تسهیل دسترسی مردم به قوانین کشوری ضروری است

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل ازایرنا، لعیا جنیدی روز سه شنبه در مراسم رونمایی پایگاه اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور ضمن گرامیداشت هفته دولت، افزود: با رونمایی از این پایگاه، دسترسی مردم به قوانین و مقررات را تسهیل کردیم و این اقدام در راستای حاکمیت قانون است تا مردم به قوانین و مقررات، مصوبات […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل ازایرنا، لعیا جنیدی روز سه شنبه در مراسم رونمایی پایگاه اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور ضمن گرامیداشت هفته دولت، افزود: با رونمایی از این پایگاه، دسترسی مردم به قوانین و مقررات را تسهیل کردیم و این اقدام در راستای حاکمیت قانون است تا مردم به قوانین و مقررات، مصوبات و لوایح به سهولت دسترسی داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: حاکمیت قانون و شفافیت اصلی ترین اهداف دولتی است که رئیس آن حقوقدان است.
جنیدی اظهار داشت: راه اندازی این پایگاه اطلاع‌رسانی در حوزه قوانین و مقررات کشور اقدامی است که در راستای تحقق دو هدف یاد شده، (حاکمیت قانون و شفافیت) انجام گرفت.
وی یادآور شد: چندماه قبل از آمدن من به معاونت حقوقی همکارانم برای این سایت تلاش های زیادی کردند و امروز این پایگاه اطلاع‌رسانی، اخبار مربوط به قوانین و مقررات را به اطلاع عموم مردم می رساند تا نسبت به حقوق خود و قوانین و مقررات کشور با خبر باشند.

وی تصریح کرد: فرایند مقررات گذاری در کشور ما بسیار گسترده است، بخش نامه ها، تصویب نامه، آیین نامه ها، مجلس، شوراهای اسلامی شهر و روستا از جمله مواردی هستند که امر قانونگذاری را برعهده دارند.

معاون حقوقی رئیس جمهوری افزود: هدف این پایگاه خبری این است که در راستای حاکمیت قانون و شفافیت، دسترسی مردم به مقررات تسهیل شود.

جنیدی اضافه کرد: به جز لایحه تعارض منافع که مسیر تصمیم گیری و تصمیم سازی مدیران را شفاف می کند، معاونت حقوقی برای شفافیت در سایر حوزه ها هم تلاش می کند.
وی تاکید کرد: تمام مصوبات دولت، سازمان ها و نهادهای وابسته، مجلس و قوه مقننه در این پایگاه، اطلاع رسانی و سعی می شود تا سایر مراکز که با ما قرارداد منعقد می کنند نیز به این پایگاه بپیوندند.

جنیدی اضافه کرد: تلاش شده حتی زودتر از سایت اصلی دولت، اطلاعات مربوط به قوانین و مقررات روی این پایگاه اطلاع رسانی قرار گیرد.

پایگاه اطلاع رسانی قوانین و مقررات کشور به آدرس اینترنتی www.DOTIC.ir با حضور لعیا جنیدی معاون حقوقی رئیس جمهوری، سید علیرضا آوایی وزیر دادگستری، حاجی میرزایی دبیر هیات دولت، مینو پیروزبخت رئیس سازمان ملی استاندارد، معاونان حقوقی دستگاه های اجرایی، مدیران، معاونان و مشاوران معاونت حقوقی رئیس جمهوری و جمعی از حقوق دانان رونمایی شد.