تشدید نظارت‌ها بر نحوه توزیع آرد در تبریز
تشدید نظارت‌ها بر نحوه توزیع آرد در تبریز

فرماندار خبر داد تشدید نظارت‌ها بر نحوه توزیع آرد در تبریز فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر نحوه توزیع نان در تمامی غذاخوری‌ها و مراکز عرضه نان، گفت: تمامی نانوایی‌های آزاد پز، رستوران‌ها، غذاخوری‌ها و قنادی‌ها برای دریافت آرد باید از طریق سامانه غله اقدام کنند، در غیر این صورت آرد موجود […]

فرماندار خبر داد

تشدید نظارت‌ها بر نحوه توزیع آرد در تبریز

تشدید نظارت‌ها بر نحوه توزیع آرد در تبریز

فرماندار شهرستان تبریز با اشاره به تشدید نظارت‌ها بر نحوه توزیع نان در تمامی غذاخوری‌ها و مراکز عرضه نان، گفت: تمامی نانوایی‌های آزاد پز، رستوران‌ها، غذاخوری‌ها و قنادی‌ها برای دریافت آرد باید از طریق سامانه غله اقدام کنند، در غیر این صورت آرد موجود در این مراکز به عنوان کالای قاچاق ضبط و جریمه می‌شوند.

به گزارش تایسیز نیوز، علی جعفری آذر در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: تعداد ۲۵۰۰ نانوایی در سطح شهرستان تبریز از آرد سهمیه‌ای برای پخت نان استفاده می‌کنند که همگی آن‌ها انسان‌های شریف و پاکدست هستند و موظف هستند در ساعات تعیین شده برابر نرخ مصوب نان مشتریان را تحویل دهند.

وی در خصوص کاهش سهمیه برخی نانوایی‌ها، ادامه داد: این کاهش سهمیه به علت ثبت تخلف از طریق سیستم است که از جمله این تخلفات می‌توان به مطابقت نداشتن مقدار فروش، استفاده از کارت‌های تکراری و تعطیلی خودسرانه اشاره کرد.

جعفری آذر افزود: تمامی نانوایی‌هایی که دارای پروانه کسب بوده و فاقد سهمیه یارانه‌ای آرد هستند، می‌توانند با ارائه مدارک به اداره غله و خدمات بازرگانی آذربایجان شرقی از محل آرد صنف و صنعت اقدام به ثبت نام و خرید آرد کنند و بر اساس قیمت تعیین شده پخت و عرضه کنند، در غیر این صورت آرد موجود و مصرفی آن قاچاق محسوب و مطابق قوانین قاچاق کالا برخورد خواهد شد.

وی با بیان این‌که قیمت نان در نانوایی‌ها بر اساس استفاده از آرد یارانه نوع یک یا دو مشخص است، اظهار کرد: نانوایی‌هایی که از آرد سهمیه‌ای استفاده می‌کنند حق فروش نان به سوپرمارکت‌ها را ندارند.

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف و گران فروشی موضوع را به بازرسی اداره جهادکشاورزی استان، اداره غله و یا اتحادیه نانوایان اطلاع دهند.