تشدید نظارت و افزایش گشت های کنترلی در مناطق حفاظت شده ارسباران/ هر گونه قطع، خرید ، فروش و حمل درختان ممنوع است
تشدید نظارت و افزایش گشت های کنترلی در مناطق حفاظت شده ارسباران/ هر گونه قطع، خرید ، فروش و حمل درختان ممنوع است

“حسین فائق” با اشاره به قطع درختان در مناطق مختلف ارسباران و پیشگیری از بروز تخلفات احتمالی در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، از تشدید نظارت و افزایش گشت های کنترلی در مناطق حفاظت شده ارسباران خبر داد و گفت: با حکم مقام قضایی استان، هر گونه قطع و حمل درختان در […]

“حسین فائق” با اشاره به قطع درختان در مناطق مختلف ارسباران و پیشگیری از بروز تخلفات احتمالی در مناطق تحت مدیریت حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، از تشدید نظارت و افزایش گشت های کنترلی در مناطق حفاظت شده ارسباران خبر داد و گفت: با حکم مقام قضایی استان، هر گونه قطع و حمل درختان در استان ممنوع و مشمول پیگرد قضایی شده است.

وی به برگزاری جلسات مختلف در شهرستان های واقع در منطقه ارسباران جهت برخورد با تخلفات احتمالی خبر داد و افزود: دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و فرمانداری ها در مناطق چهارگانه تحت حفاظت محیط زیست در این زمینه همکاری نزدیکی با ما در برخورد با تخلفات احتمالی دارند.

فائق ادامه داد: به کلیه صنوف چوب و فروشندگان الوار تذکرات لازم داده شده است که از خرید و فروش هر گونه چوب درختان غیر مجاز به خصوص درختان جنگلی به طور جدی خودداری کنند، در غیر این صورت با متخلفان برخورد قضایی صورت خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: بر اساس ابلاغ صورت گرفته و تا اطلاع ثانوی هر گونه قطع، خرید و فروش و حمل درختان بریده شده ممنوع بوده و پلیس راه استان موظف به برخورد با متخلفان و توقیف محموله های غیر مجاز است.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان شرقی هم گفت: گشت های مشترک یگان های حفاظت منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست استان در مناطق مختلف ارسباران ادامه دارد و این روند با جدیت ادامه خواهد داشت.

سرهنگ محمدرضا حسن زاده تاکید کرد: هر گونه بارگیری و حمل چوب و الوار بدون اخذ مجوز از اداره کل منابع طبیعی آذربایجان شرقی غیر قانونی بوده و موجب برخورد قضایی خواهد بود.

وی افزود: صنوف و فروشندگان الوار در استان باید نسبت به اخذ مجوز و پروانه فعالیت طی ماه جاری از منابع طبیعی استان اقدام کنند، در غیر این صورت از ادامه فعالیت آن ها جلوگیری خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: برابر دستور مقام قضایی هر گونه قطع و حمل چوب درختان و الوار و انتقال آنها به خارج از استان آذربایجان شرقی ممنوع است و پلیس راه موظف به برخورد با متخلفان و توقیف محموله و خوردوهای حمل بار است