تشریح اقدامات گسترده ساماندهی و توسعه فضای سبزشرق تبریز از زبان شهردار منطقه پنج
تشریح اقدامات گسترده ساماندهی و توسعه فضای سبزشرق تبریز از زبان شهردار منطقه پنج

تشریح اقدامات گسترده ساماندهی و توسعه فضای سبزشرق تبریز از زبان شهردار منطقه پنج شهردار منطقه پنج تبریز گفت : احداث ۵ پارک محله ای در سال جاری شروع شده بود که ۲ پارک محله ای به بهره برداری رسیده است . به گزارش امور ارتباطات منطقه ، مهندس میر علی اصغر نساج در گفت […]

تشریح اقدامات گسترده ساماندهی و توسعه فضای سبزشرق تبریز از زبان شهردار منطقه پنج

شهردار منطقه پنج تبریز گفت : احداث ۵ پارک محله ای در سال جاری شروع شده بود که ۲ پارک محله ای به بهره برداری رسیده است . به گزارش امور ارتباطات منطقه ، مهندس میر علی اصغر نساج در گفت و گویی این مطلب را اعلام کرد و افزود : یک متر مربع بر سرانه فضای سبز منطقه پنج در سال جاری افزوده شده است .
وی در ادامه با بیان اینکه بدون احتساب مساحت پارک جنگلی آرپادره سی سرانه فضای سبز این منطقه ۱۴ متر مربع است گفت : مساحت پارک ها و فضاهای سبز این منطقه ۱۷۰ هکتار می باشد که در صورت بهره برداری کامل از پارک جنگلی آرپادره سی این رقم افزایش می یابد . شهردار منطقه پنج کلانشهر تبریز همچنین در رابطه با اقدامات صورت گرفته در مجموعه تفریحی و گردشگری آرپادره سی اظهار داشت :فاز اول آرپادره سی با  ۱۸۳ هکتار مساحت قابل بهره برداری خواهد بود .
مهندس نساج تصریح نمود : طراحی های لازم برای توسعه آرپادره سی  تا ۴۰۰ هکتار انجام شده است . وی از اعتبار پیش بینی شده ۵۰ میلیارد ریالی برای ایجاد زیرساخت های لازم در مجموعه آرپادره سی خبر داد و گفت : امسال ۳۵ میلیارد ریال برای برق رسانی به این پروژه هزینه شده است .
 او در تشریح دیگر اقدامات انجام شده فضای سبز در سال جاری گفت : امسال ۸۰ هزار اصله درخت و درختچه در سطح حوزه کاشته شده  که این رقم تا پایان سال به ۱۱۰ هزار اصله می رسد . شهردار منطقه اصلاح پیاده روهای پارک ها ی سطح حوزه را از دیگر اقدامات برشمرد و گفت : پیاده روهای ۷ پارک و بوستان محله ای اصلاح و بهسازی شده است .
مهندس نساج به بهره برداری مراکز سپتیک  نیز اشاره نمود و در این خصوص گفت : با هدف حذف آبیاری فضاهای سبز با تانکر مراکز سپتیک و ذخیره آب مرزداران و آرپادره سی به بهره برداری رسیده است . به گفته وی برای انتقال آب به فضاهای سبز و ابیاری درختان با روش مدرن ۳۰ کیلومتر در سطح حوزه لوله گذاری آب خام انجام شده است.