‍  تشکیل اتاق بهره وری در بخش های مختلف آذربایجان شرقی
‍  تشکیل اتاق بهره وری در بخش های مختلف آذربایجان شرقی

تشکیل اتاق بهره وری در بخش های مختلف آذربایجان شرقی/ جایگاه بهره وری در GDP محمد فرشکاران:در استان جلسات متعددي را با حضور دستگاه هاي اجرايي برگزار كرديم تا الگوهاي سازمان ملي بهره وري را بررسي كرده و نقش بهره وري را در ايجاد ارزش افزوده استان ارتقا دهيم. در واقع اقدامات اولیه در راستای […]

تشکیل اتاق بهره وری در بخش های مختلف آذربایجان شرقی/ جایگاه بهره وری در GDP

محمد فرشکاران:در استان جلسات متعددي را با حضور دستگاه هاي اجرايي برگزار كرديم تا الگوهاي سازمان ملي بهره وري را بررسي كرده و نقش بهره وري را در ايجاد ارزش افزوده استان ارتقا دهيم.

در واقع اقدامات اولیه در راستای تغییر نگرش و بازآرایی مفهوم بهره وری در استان صورت گرفته است.

طی هفته های گذشته اتاق عمليات و فكر بهره وري استان را با حضور نخبگان، دانشگاهيان و دستگاه هاي اجرايي و فعالان بخش خصوصي كه در افزايش بهره وري موفق عمل كرده اند، تشكيل دادیم و اولین جلسه این اتاق نیز در سازمان برگزار شد.

بهره وری یک موضوع نامانوس برای دستگاه های اجرایی نیست؛ اما در برخی مواقع کسی که در نظام اداری با انگیزه وافر تلاش می کند و بهره لازم را به دستگاه مربوطه می رساند با کسی که هیچ انگیزه ای برای کار کردن نداشته و فقط به دنبال اتلاف وقت و دریافت حقوق است، تفاوت چندانی ندارد.

اگر دریافت دستمزد به صورت شناور، برمبنای عملکرد و خروجی محور باشد در ارتقای بهره وری نیروی کار قطعا تاثیرگذار خواهد بود.

البته بهره وری کل عوامل تولید خارج از تاثیرگذاری دستگاه های اجرایی و بیشتر مربوط به فعالیت بخش خصوصی و اقتصاد کشور است.

جایگاه بهره وری GDP در کشور نامناسب است و اتاق بهره وری را در بخش های مختلف استان تشکیل دادیم تا بهره وری در تولید ناخالص داخلی استان خود را نشان دهد و مستتر نباشد.

باید هماهنگی بیشتری با سازمان ملی بهره وری کشور داشته باشیم تا بازخوردها را تحلیل و نقشه راه ایجاد و استقرار چرخه بهره وری را در استان ترسیم کنیم.

در ابتدا باید خودمان بهره ور شویم و تفکر تحولی را در حوزه بهره وری نهادینه کنیم تا بتوانیم استان را نیز بهره ور سازیم.