تلفات گازگرفتگی در آذربایجان شرقی ۴ نفر کاهش یافت
تلفات گازگرفتگی در آذربایجان شرقی ۴ نفر کاهش یافت

آرتین کمالی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در دی ماه امسال ۹ نفر براثر استنشاق گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند که این آمار درمقایسه بامدت مشابه سال قبل که ۹ نفر بوده تفاوتی نکرده است. وی اظهار داشت: در سال گذشته ۴۷ نفر بر اثر استنشاق گاز […]

آرتین کمالی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در دی ماه امسال ۹ نفر براثر استنشاق گاز مونواکسید کربن جان خود را از دست دادند که این آمار درمقایسه بامدت مشابه سال قبل که ۹ نفر بوده تفاوتی نکرده است.
وی اظهار داشت: در سال گذشته ۴۷ نفر بر اثر استنشاق گاز سمی مونواکسید کربن جان خود را از دست داند که از این تعداد ۳۱ نفر مرد و ۱۶ نفر زن بودند.
وی با بیان اینکه گاز مونوکسید کربن گازی بدون رنگ و بو است، خاطرنشان کرد: علایم مسمومیت حاد با این گاز شامل سردرد، سرگیجه، تهوع و استفراغ و درد شکمی و سپس حالت بیهوشی، تشنج و اغماست.
مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: سفتی عضلات، افزایش تعداد تنفس، کاهش فشار خون و گاه تنگی مردمک ها از دیگر علایم گازگرفتگی است.
وی با اشاره به اینکه مسمومیت شدید با این گاز می تواند کشنده باشد، تاکید کرد: باید توجه داشت که اگر فردی در اثر ابتلا به مسمومیت با گاز مونوکسید کربن جان خود را از دست ندهد ممکن است دچار نواقص عصبی و روانی پیشرفته نظیر فلج عضوی یا اختلال قوای مغز ‌شود.