تمامی معادن غیرفعال و راکد آذربایجان شرقی فعال می‌شود
تمامی معادن غیرفعال و راکد آذربایجان شرقی فعال می‌شود

خرم، استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید نگاه برنامه‌ای به بخش معدن داشته باشیم، گفت: تمامی معادن غیرفعال آذربایجان شرقی فعال می شود. عابدین خرّم، با اشاره به اینکه فعال کردن تمامی معادن یکی از راهبردهای اصلی نظام و دولت است، افزود: ما در استان ۷۰۰ معدن ثبت‌شده داشتیم که ۵۰ درصد آنها […]

خرم، استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه باید نگاه برنامه‌ای به بخش معدن داشته باشیم، گفت: تمامی معادن غیرفعال آذربایجان شرقی فعال می شود.

عابدین خرّم، با اشاره به اینکه فعال کردن تمامی معادن یکی از راهبردهای اصلی نظام و دولت است، افزود: ما در استان ۷۰۰ معدن ثبت‌شده داشتیم که ۵۰ درصد آنها غیرفعال بود و با تلاش‌های سازمان صمت و مجموعه دستگاه‌های اجرایی، ۴۱ معدن به چرخه فعالیت بازگشته است که عدد کمی است.

وی افزود: وزیر صمت هم در سفری که هفته گذشته به استان داشت، بر تلاش بیشتر در این زمینه تأکید کرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به مزایده واگذاری محدوده‌های معدنی استان، اظهار داشت: این مزایده اگر در جهت فعال کردن معادن غیرفعال باشد خبر خوشی برای استان است؛ در غیر این صورت باید یک اقدام جهادی برای فعال کردن این معادن انجام شود.

وی بر استیفای حقوق دولتی و سایر عوارض قانونی معادن فعال در استان تأکید کرد و گفت: باید برای پیشرفت اقتصادی و حل مشکلات ناشی از فعالیت‌های معدنی در مناطق مختلف استان، تشکیل کمیته معادن در شهرستان‌ها جدی گرفته شود.

خرّم با بیان اینکه راه‌اندازی معادن جدید با لحاظ حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی، فوق‌العاده برای توسعه استان نیاز است، افزود: توسعه استان به معنای واقعی باید از رهگذر معادن شکل یابد و راهکارهای مشخص در این حوزه داشته باشیم.

وی ادامه داد: برای این منظور باید نگاه برنامه‌ای به بخش معدن داشته باشیم و گزارش‌های دقیق و قابل قبول از میزان تأثیر این بخش در توسعه استان تهیه شود.

خرّم گفت: معادن یک عامل اساسی برای پیشرفت اقتصادی استان هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.