توسعه فضای سبز مجتمع‌های بالای ۳۰۰۰ خانوار / تصویب یک فوریت طرح احیای بافت مقبره الشعرا
توسعه فضای سبز مجتمع‌های بالای ۳۰۰۰ خانوار / تصویب یک فوریت طرح احیای بافت مقبره الشعرا

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از خبرنگار نصر از صحن شورای اسلامی شهر تبریز ، شکور اکبرنژاد در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به حاشیه هایی که در جلسه گذشته بین اعضای شورا رد و بدل شد، گفت: در جلسه خصوصی که طی روزهای گذشته اعضا با هم داشتند از یکدیگر عذرخواهی […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از خبرنگار نصر از صحن شورای اسلامی شهر تبریز ، شکور اکبرنژاد در صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به حاشیه هایی که در جلسه گذشته بین اعضای شورا رد و بدل شد، گفت: در جلسه خصوصی که طی روزهای گذشته اعضا با هم داشتند از یکدیگر عذرخواهی کردند در این راستا من نیز به نوبه خودم از حضار جلسه و اعضای شورا عذرخواهی می کنم.

وی با بیان اینکه از این پس در نحوه اداره جلسات شورا تغییر ایجاد خواهد شد، اظهار داشت: از حضور کارکنان شهرداری در جلسات شورای اسلامی معذور خواهیم بود و همچنین استفاده از تلفن همراه هم محدودیت هایی خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز با یادآوری درخواست خود از شهردار تبریز مبنی بر ارائه گزارش وضعیت پروژه های عمرانی سال ۱۳۹۷ ،اذعان داشت: بر اساس ۱۱ بندی که در روز انتخاب شهردار به تصویب اعضا رسیده بود، از شهردار می خواهیم در شفاف سازی و سالم سازی سیستم نهایت تلاش خود را انجام دهد.

این گزارش می افزاید، اولین دستور جلسه امروز صحن علنی شورای اسلامی شهر تبریز، تعیین اعضای کمسیون فرهنگی وامور اجتماعی شورای اسلامی کلانشهر تبریز بود که هفته گذشته به دلیل تنش بین اعضای شورا و عدم تفاهم در اعلام نام کاندیداها به امروز موکول شده بود، بعد از اعلام اسامی کاندیداها، مسعودی ریحان از داوطلبی برای این کمیسیون انصراف داد و محرم محمدزاده را به جای خود پیشنهاد داد، پس از رای گیری سعید نیکوخصلت ، شهرام دبیری، محرم محمدزاده، محمد باقر بهشتی وفرج قلیزاده به عنوان اعضای کمسیون فرهنگی واجتماعی شورای شهر انتخاب شدند .

دومین طرح پیشنهادی کمیسیون خدمات شهری در خصوص تعیین تکلیف مبلغ تعدیل پیمان مربوط به پیمانکاران تنظیف وجمع آوری زباله شهرداری تبریز مورد بررسی اعضای شورای اسلامی شهر قرار گرفت. طبق این پیشنهاد، پرداخت تعدیل فقط برای ۷۰ درصد قرارداد و برای پرداخت به کارگران اعمال شده است وکمسیون خدمات شهر درصدد است تا نسبت به تعدیل کل قرارداد اعمال شود.

شهین باهر شهردار تبریز،در توضیح این دستور جلسه مبنی بر بررسی تعیین و تکلیف مبلغ تعدیل پیمان مربوط به پیمانکاران تنظیف و جمع آوری زباله های شهرداری تبریز ، گفت: بر اساس قانون، باید به اختلافات پیمانکاران و شهرداران در کمیته حل اختلاف رسیدگی شود و هر تصمیمی غیر از این، به منزله تغییر در شرایط پیمان است و ممکن است تبعاتی همچون عدم تایید در فرمانداری را به دنبال داشته باشد.

عبدالله تقی پور رئیس کمسیون خدمات شهری ، در عکس العمل به سخنان شهردار و شکور اکبرنژاد مبنی بر ارجاع طرح پیشنهادی به کمیسیون گفت: نظر کمیسیون در این خصوص ثابت است، بنابراین طرح را به شهردار دهید تا به صورت قانونی این قضیه پیگیری شود.

این گزارش حاکی است،در ادامه جلسه لایحه دوفوریتی تخفیف عوارض فصلی مورد بررسی قرار گرفت، طبق این لایحه در سه ماهه سوم سال به شرط پرداخت نقدی تمام عوارض به میزان ۲۵ درصد برای کل شهر و در مناطق محروم ۴، ۷، ۶، ۱۰ میزان ۳۰ درصد تخفیف ، عوارض ماده ۱۰۰ نیز ۲۰ درصد برای کل شهر و ۲۵ درصد برای مناطق محروم به شرط پرداخت نقدی و تسویه حساب با شهرداری اعمال خواهد شد.

 

در پایان بررسی این لایحه دوفوریتی،اعضای شورا با یک فوریت بودن لایحه موافقت کردند و بر این اساس لایحه در جلسه بعدی شورا پس از بررسی در کمیسیون معماری و شهرسازی و کمیسیون بودجه مورد بررسی و تصویب قرار خواهد گرفت.

گزارش خبرنگار نصر می افزاید، طرح دوفوریتی اعضای شورای شهر مبنی بر تملک ساختمان های ۹ طبقه در حریم مقبره الشعرا مطرح و مورد بررسی قرار گرفت،شهردار تبریز با بیان اینکه این طرح باید توسط کارشناسان بررسی و بارمالی آن پیش بینی شود گفت: پیش تر مالک این ساختمان ها مبلغی بسیار بالا برای این طبقات درخواست کرده است، متاسفانه پروانه این ساختمان ها به دلیل صدور بلامانع توسط میراث فرهنگی در سال های گذشته صادر شده است.

مسعودی ریحان از اعضای شورای اسلامی شهر تبریز در این خصوص با انتقاد از این سهل انگاری ;میراث فرهنگی، گفت: این سازمان چقدر اهمیت قضیه را پایین آورده است که به این اشخاص مجوز می دهد، مدیر این سازمان باید در صحن علنی شورا پاسخگو باشد. هر چقدر بتوانیم اثار تاریخی را در معرض دید عموم و جهان بگذاریم و هزینه کنیم سرمایه ای برای شهر است نباید از روی این موضوع به اسانی بگذریم برای املاک تغییر کاربری بگیریم.

اعضای شورای شهر در پایان بررسی این طرح با یک فوریت آن موافقت و برای بررسی بیشتر به کمیسیون مربوطه ارجاع دادند.

این گزارش حاکی است،سومین دستور جلسه (طرح پیشنهادی کمیسیون خدمات شهری) در خصوص ایجاد وتوسعه فضای سبز وامکانات رفاهی در محدوده پایگاه ششم رزمی هوانیروز تبریز مطرح شد، طبق این طرح با توجه به اینکه جمعیت زیادی در مجموعه مسکونی پایگاه شکاری هوانیروز ساکن هستند اجرای این مصوبه باعث تامین بخشی از نیازهای ضروری شهروندان و کاهش سفرهای درون شهری می شود.

در راستای توسعه پایدار وافزایش سرانه فضای سبز شهر تبریز وکاهش آلودگی هوا وسفرهای درون شهری در جهت نیل به شهری پاک و روان به شهرداری تبریز اجازه داده می شود با انعقاد توافق نامه با مراکز اداری،آموزشی ، نظامی ومجتمع های مسکونی نسبت به کاشت نهال و ایجاد فضای سبز و نصب ونگهداری توسط مراکز از محل اعتبارات تخصیصی ومصوب با ردیف های اعتباری لازم در بودجه سال ۹۸ در تداوم این موضوع اقدام نماید.

شهردار گفت: در صورت موافقت شورای محترم، پس از بررسی های لازم و توافق با مسئولان مربوطه، آمادگی خود برای اجرای طرح در پایگاه اعلام می کنیم اما به اعضای شورا پیشنهادمی کنم که در صورت موافقت، احداث پارک و توسعه فضای سبز در مجتمع های مسکونی بیش از ۳۰۰ خانوار نیز در دستور کار شهرداری قرار گیرد.

این گزارش می افزاید، در پایان این جلسه سه لایحه تقدیم شده توسط شهرداری به شورا، اعلام وصول شد.