تولید ۲۰۰ هزار انواع گل برای استقبال از بهار توسط شهرداری منطقه ۵
تولید ۲۰۰ هزار انواع گل برای استقبال از بهار توسط شهرداری منطقه ۵

شهردار منطقه ۵ تبریز از برنامه ریزی برای تولید ۲۰۰ هزار انواع گل برای کشت در بهار ۱۴۰۲ خبر داد. سیاوش فتح اللهی در بازدید از گلخانه های منطقه ۵ اظهار کرد: بخشی از نیازهای شرق تبریز در حوزه فضای سبز توسط چهار گلخانه سرپوشیده این منطقه در فضایی به وسعت سه هزار متر مربع […]

شهردار منطقه ۵ تبریز از برنامه ریزی برای تولید ۲۰۰ هزار انواع گل برای کشت در بهار ۱۴۰۲ خبر داد.

سیاوش فتح اللهی در بازدید از گلخانه های منطقه ۵ اظهار کرد: بخشی از نیازهای شرق تبریز در حوزه فضای سبز توسط چهار گلخانه سرپوشیده این منطقه در فضایی به وسعت سه هزار متر مربع مرتفع می شود.

وی با بیان اینکه روند کاشت و آماده سازی گل های بهاری از هم اکنون در گلخانه های این منطقه آغاز شده است، افزود: درحال حاضر ۵۵ هزار گل در ۱۱ نوع مختلف شامل شمعدانی، ناز صورتی، ناز گوشتی، ناز یخی، سدوم، مغربی، آنادورا، کرئوپسیس، استئوسپرموم، رعنا زیبا و شب بو خیری در گلخانه های منطقه۵ موجود است.

به گفته فتح اللهی، کاشت گل های ردوبکیا، مارگریت، مغربی و آنادورا نیز در ۵۰ متر مربع از خزانه گلخانه های منطقه درحال انجام است.

شهردار منطقه ۵ همچنین تصریح کرد: ۲۵ هزار گل شامل کوکب، رعنا زیبا و کرئوپسیس نیز قبلا کاشت شده و در حال انتقال به گلدان هستند.

به گفته وی، بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان اردیبهشت ۲۰۰ هزار گلدان از انواع گل های بهاری تولید و در معابر شرق تبریز کاشته خواهد شد.