تيکاف حجاج آذربايجان‌شرقي با ايرلاين‌هاي سعودي
تيکاف حجاج آذربايجان‌شرقي با ايرلاين‌هاي سعودي

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس، مصطفی صفایی اظهار داشت: امسال از آذربایجان‌شرقی ۳ هزار و ۶۵۰ نفر به سرزمین وحی برای به‌جا آوردن اعمال حج اعزام خواهند شد. وی افزود: رقم حجاج اعزامی از استان در سال گذشته ۳ هزار و ۱۰۰ نفر بوده که مقایسه امسال با سال ۹۶ حکایت از رشد ۱۵ درصدی […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از فارس، مصطفی صفایی اظهار داشت: امسال از آذربایجان‌شرقی ۳ هزار و ۶۵۰ نفر به سرزمین وحی برای به‌جا آوردن اعمال حج اعزام خواهند شد.

وی افزود: رقم حجاج اعزامی از استان در سال گذشته ۳ هزار و ۱۰۰ نفر بوده که مقایسه امسال با سال ۹۶ حکایت از رشد ۱۵ درصدی حجاج اعزامی به عربستان را دارد.

صفایی با اشاره به تعداد ۱۲ پروازی که حجاج را از فرودگاه بین‌المللی تبریز به مقصد فرودگاه‌های عربستان انتقال خواهند داد، تاکید کرد: حجاج آذربایجان‌شرقی را ایرلاین‌های سعودی با هواپیمای ایرباس و بوئینگ و با چهار پرواز به مقصد مدینه و هشت پرواز به شهر جده انتقال خواهند داد.

صفایی درباره زمان  دقیق حجاج اعزامی اظهار داشت: اعزام زائرین از بامداد روز ۱۸ مرداد شروع شده و تا بعدازظهر ۲۴ مرداد ادامه خواهد داشت.

این مقام ارشد استان در حوزه حمل و نقل هوایی ادامه داد: ۱۸ مرداد ساعت ۶ صبح اولین پرواز از تبریز به مقصد مدینه انجام خواهد شد و ۵۵ دقیقه بامداد و ۸:۳۰َ صبح روز ۱۹ مرداد دومین و سومین پرواز از تبریز راهی مدینه خواهد شد.

وی اضافه کرد: آخرین پرواز رفت حجاج به مدینه از تبریز ساعت چهار صبح ۲۰ مرداد انجام می‌شود و اولین پرواز به مقصد جده نیز از تبریز ساعت ۱۵:۲۰َ روز ۲۱ مرداد صورت خواهد گرفت.

صفای از انجام سه پرواز حجاج اعزامی به جده در ۲۲ مرداد خبر داد و تصریح کرد: سه پرواز ۲۲ مرداد به ترتیب ساعات ۴:۲۰َ صبح، ۱۵:۵۰َ و ۱۸:۳۵َ بعدازظهر انجام می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های آذربایجان‌شرقی برنامه پروازی ۲۳ مرداد را نیز سه مورد به مقصد جده و به ترتیب ۵:۵۰ً، ۷:۵۰َ صبح و ۲۰:۲۰ً شب اعلام کرد و گفت: آخرین پرواز اعزامی از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز به مقصد عربستان و جده ۲۴ مرداد و راس ساعت ۱۹:۵۰َ تیکاف خواهد کرد.

هم‌اکنون از فرودگاه بین‌المللی شهید مدنی تبریز پروازهای خارجی به مسیرهای هامبورگ، استانبول، نجف، بغداد و مدینه و پروازهای داخلی به مسیرهای تهران، مشهد، اصفهان، اهواز، شیراز،  بندرعباس، عسلویه، کیش، رشت و کرمان  برقرار است.