تکمیل رینگ آبی تبریز با تلاش شبانه روزی
تکمیل رینگ آبی تبریز با تلاش شبانه روزی

اتفاق بزرگی که در میان اخبار قطعی آب گم شد تکمیل رینگ آبی تبریز با تلاش شبانه روزی فرزاد ملازاده در چند روز اخیر با توجه به خشک شدن سد نهند در یکی از رینگ های آبی تبریز شاهد قطعی مکرر آب شهروندان بودیم. موضوعی که در مواقعی حتی به اعتراض شهروندان در نقاط مختلفی […]

اتفاق بزرگی که در میان اخبار قطعی آب گم شد تکمیل رینگ آبی تبریز با تلاش شبانه روزی

فرزاد ملازاده

در چند روز اخیر با توجه به خشک شدن سد نهند در یکی از رینگ های آبی تبریز شاهد قطعی مکرر آب شهروندان بودیم.

موضوعی که در مواقعی حتی به اعتراض شهروندان در نقاط مختلفی از شهر تبریز انجامید و شهروندان از قطعی مکرر آب به ستوه آمدند و این موضوع باعث شد رسانه های مختلف هم به قطعی آب در شهر ورود کنند و این مساله تبدیل به یک موضوع بحرانی در شهر گردد.

البته این یک روی سکه بود رویی که در این میان مدیران رده بالا استان بدون توجه به اصل ماجرا با صحبت هایی عامه پسند در صدد پاک کردن صورت مساله برآمدند و به جای اینکه با بحث فنی در راستای روشنگری عمومی قدم بردارند مسیر راحتر و البته بحث برانگیزی را برگزیدند.

اما آن روی سکه وضعیت بحرانی آب تبریز با توجه به وضعیت اقلیمی این روزها و گرمای شدید هوا خشک شدن سد نهند و قطعی کامل آب در این سد باعث شدن مدیران آبفای استان بخصوص مدیر عامل آب و فاضلاب استان با جهاد کردن تمامی نیروهای خود دست به کاری بزرگ و سخت بزند، انتقال آب سهند به تبریز و رساندن آب به مناطقی که با قطعی آب مواجه شده اند در اندک زمان ممکن.

این حرکت اتفاق بسیار بزرگی بود که خانی و همکارانشان در آب و فاضلاب استان رقم زدند ولی متاسفانه این همت بالا در میان خبرهای قطعی مکرر آب گم شد.

با رسیدن آب از سهند به تبریز و لوله گذاری های صورت گرفته در منطقه مرزداران در روزهای آینده شاهد تکمیل رینگ آبی تبریز خواهیم بود و از این پس دیگر قطعی آبی در تبریز را شاهد نخواهیم بود.

از نکات دیگر اتمام این رینگ آبی یک دست شدن آب تمامی نقاط تبریز می باشد همچنین از این به بعد با تکمیل رینگ آبی تبریز آب بصورت عادلانه تری میان تمامی شهروندان توزیع خواهد گردید و اگر قرار بر کاهش فشار آب باشد این اتفاق در تمام نکات شهر اتفاق خواهد افتاد.

جا داشت که مدیران بالای استانی در میان این اتفاقات از این حرکت جهادی آبفا هم یادی می کردند و رقم خوردن این اتفاق ارزنده در مدت زمان کم را به شهروندان یادآور می شدند.

اما هر چه که بود این زحمات در نهایت به ثمر نشست و یکی از زلال ترین آب ها روانه خانه شهروندان تبریز شد.

نکته ای که در این میان نباید فراموش کنیم بهبود الگوی مصرف در استان می باشد که باید مورد توجه شهروندان قرار بگیرد شهروندان تبریز با توجه به وضعیت آبی کشور باید بصورت علمی با موضوع صرفه جویی برخورد کنند و مصرف درست آب را در خانواده ها نهادینه کنند تا شاهد کاهش مصرف آب در تبریز باشیم به طور قطع یقین کاهش مصرف در خانواده ها و مراکز صنعتی کمک بسیار شایانی می تواند در جهت بهبود الگوی مصرف باشد.