تکمیل ۳۰ یادمان‌ شهدای گمنام آذربایجان‌شرقی در دولت سیزدهم
تکمیل ۳۰ یادمان‌ شهدای گمنام آذربایجان‌شرقی در دولت سیزدهم

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: با اهتمام دولت سیزدهم، پنج میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام استان تخصیص یافته و تاکنون ۳۰ مورد از آنها تکمیل شده است. به گزارش تایسیزنیوز، امیر دریادار رضا عباسی روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی تشییع پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام در مراغه، […]

مدیرکل حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: با اهتمام دولت سیزدهم، پنج میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل یادمان‌های شهدای گمنام استان تخصیص یافته و تاکنون ۳۰ مورد از آنها تکمیل شده است.

به گزارش تایسیزنیوز، امیر دریادار رضا عباسی روز سه‌شنبه در جلسه هماهنگی تشییع پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام در مراغه، افزود: تا پایان امسال نیز ۲ یادمان نیمه‌تکمیل دیگر در استان تکمیل می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ‌کم‌توجهی به شهدا، تبعات فرهنگی و اجتماعی در پی خواهد داشت، اضافه کرد: دولت سیزدهم توجه خاص به ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد و گام های موثری در این مسیر برداشته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اخیرا مراسم استقبال از پیکر پنج شهید گمنام دفاع مقدس در تبریز برگزار شد، اضافه کرد: برای میزبانی از این شهدای گرانقدر ۱۱ محل جدید در سطح استان شناسایی شده و در حال ایجاد است که ۲ محل در مراغه قرار دارد.

به گفته وی در روز ۲۶ آذر ماه جاری به صورت سراسری و از ساعت ۱۰، پیکر این شهدا در میدان شهدای تبریز تشییع و آیین‌های گرامیداشت و استقبال شهرستانی هم پس از آن برگزار می‌شود.

میزبانی مراغه از پیکر مطهر شهید گمنام

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه نیز در این جلسه گفت: هفته آینده و همزمان با ایام فاطمیه، این شهرستان میزبان پیکر مطهر یکی از شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس خواهد بود.

«داود اسدیان» افزود: با همراهی و مشارکت اقشار مختلف مردم و دانشگاهیان مراغه، می‌توان از حضور معنوی شهدا به عنوان ولی‌نعمتان جامعه اسلامی بیشترین بهره را برد.

وی اضافه کرد: تبیین فرهنگ ایثار و شهادت و پیام ولایتمداری شهیدان، مهم‌ترین دستاورد میزبانی از این شهید گرانقدر خواهد بود.

وی با بیان اینکه این شهید گمنام در محل پشتیبانی منطقه چهار پادگان مراغه تدفین می‌شود، افزود: در آینده نزدیک نیز دانشگاه مراغه به عنوان یکی از بزرگترین مراکز دانشگاهی منطقه، میزبان یکی دیگر از شهدای گمنام خواهد بود.

چهار شهید از پنج شهید گمنامی که پیکر مطهر آنان اخیرا مورد استقبال مردم تبریز قرار گرفت، در عملیات‌های والفجر هشت، مسلم بن عقیل و خیبر به شهادت رسیده‌اند و یک نفر از آنان نیز در تک دشمن و در منطقه «زبیدات» به درجه رفیع شهادت نایل آمده است.