ثبت نام بیش از ۶۰۰ هزار نفر در سامانه سماح
ثبت نام بیش از ۶۰۰ هزار نفر در سامانه سماح

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از مهر، مرتضی آقایی ظهر امروز یکشنبه در گفتگو با رادیو اربعین ضمن اعلام این خبر گفت: هم اکنون دو هزار و ۵۰۰ دفتر خدمات زیارتی در سراسر کشور به صورت تمام وقت آماده خدمت رسانی به زائران جهت اخذ ویزای اربعین هستند. وی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از مهر، مرتضی آقایی ظهر امروز یکشنبه در گفتگو با رادیو اربعین ضمن اعلام این خبر گفت: هم اکنون دو هزار و ۵۰۰ دفتر خدمات زیارتی در سراسر کشور به صورت تمام وقت آماده خدمت رسانی به زائران جهت اخذ ویزای اربعین هستند.

وی افزود: با هماهنگی های صورت گرفته به مقامات عراقی، هم اکنون اخذ ویزا برای زائران حداکثر طی ۷۲ ساعت انجام می شود.

آقایی همچنین در خصوص ارز مسافرتی برای زائران اربعین حسینی گفت: با توجه به اینکه بانک مرکزی مکانیزم ویژه ای برای ارائه ارز زائران در نظر گرفته ستاد اربعین در راستای حفظ شأن و منزلت زائران حسینی در حال رایزنی برای تدارک فرایندی است که ارز توسط بانک های ملی و ملت در داخل ایران پرداخت شود.

وی ادامه داد: ارتباط سازمان با بانک های عامل برقرار است و با تامین منابع از بانک مرکزی، به سرعت زائران می توانند نسبت به اخذ ارز مسافرتی خود اقدام کنند.

دبیر ستاد اربعین همچنین در ادامه اظهار داشت: اخذ روادید برای ایام اربعین تنها از طریق ثبت نام در سامانه سماح و مراجعه به دفاتر زیارتی ممکن است.

آقایی افزود: برای زائرانی که قصد سفر با خودروی شخصی تا مرز را دارند محدودیتی غیر محدودیت های سال گذشته تاکنون در نظر گرفته نشده است.

وی گفت: زائران باید نسبت به مقررات اعلامی در گذرنامه ها مبنی بر مبادی خروجی احترام بگذارند.

آقایی خاطرنشان کرد: در صورت نداشتن روادید خروج از کشور، امکان خروج وجود نخواهد داشت و نیروی انتظامی با چنین افرادی برخود خواهد کرد.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت در خصوص امکان تماس های تلفنی زائران نیز اضافه کرد: زیر ساخت های تماس های تلفنی اپراتورهای ایرانی در کربلا فراهم شده ولی همانگونه که وزیر ارتباطات نیز عنوان داشته زائران می توانند از سیم کارت های عراقی جهت کاهش هزینه های تماس استفاده کنند.

یادآوری می شود مرزهای چزابه، شلمچه و مهران میزبان زائران است و مسئولان ایرانی با انجام تمام تمهیدات در حال رایزنی با طرف عراقی جهت بازگشایی مرز خسروی هستند که طی روزهای آینده نتیجه نهایی اعلام می شود.