جام ششم فوتسال از تبریز پرکشید؟
جام ششم فوتسال از تبریز پرکشید؟

جام ششم فوتسال از تبریز پرکشید؟ تبریز – ایرنا – ۹ هفته تا پایان بیست و پنجمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتسال باشگاه های ایران باقیمانده اما با توجه به نتایجی که در ۱۷ هفته گذشته رقم خورده و فاصله امتیازی تیم های بالای جدول، به احتمال بسیار زیاد گیتی پسند اصفهان قهرمان زودهنگام […]

جام ششم فوتسال از تبریز پرکشید؟

جام ششم فوتسال از تبریز پرکشید؟

تبریز – ایرنا – ۹ هفته تا پایان بیست و پنجمین دوره رقابت های لیگ برتر فوتسال باشگاه های ایران باقیمانده اما با توجه به نتایجی که در ۱۷ هفته گذشته رقم خورده و فاصله امتیازی تیم های بالای جدول، به احتمال بسیار زیاد گیتی پسند اصفهان قهرمان زودهنگام این دوره از رقابت هاست و تمام امیدهای مس سونگون برای رسیدن به جام ششم از بین رفت.

به گزارش تایسیز نیوز به نقل از ایرنا، در حالی که تا قبل از برگزاری مسابقات هفته هفدهم، تیم فوتسال مس سونگون با توجه به اختلاف هفت امتیازی با گیتی پسند، هنوز شانس رسیدن به این تیم و دستیابی به جام قهرمانی را داشت اما با شکست سنگینی که هفته قبل در تبریز مقابل سن ایچ ساوه متحمل شد و با نتیجه ۸ بر ۶ بازی را واگذار کرد همه امیدها و شانس های این تیم از بین رفت و این تیم در بهترین حالت، می تواند عنوان نایب قهرمانی و دومی جدول را تصاحب کند، البته روی کاغذ هنوز امید کمی به قهرمانی دارد.

نارنجی پوشان با شکست مقابل سن ایچ، دومین شکست فصل را تجربه کردند با این تفاوت که این نخستین شکست خانگی مس سونگون بود و برای نخستین بار بود که مس در این فصل در تبریز امتیاز از دست داد.

فاصله امتیازی مس سونگون با گیتی پسند در پایان دور رفت پنج امتیاز بود که این اختلاف در چهار هفته گذشته از دور برگشت به ۱۰ امتیاز افزایش یافته و گیتی پسند دیگر دست نیافتنی شده است قهرمانی این تیم اصفهانی در این فصل از رقابت ها به احتمال زیاد مسجل شده و به سریع ترین زمان برای دستیابی به سومین جام قهرمانی در ادوار مسابقات نزدیک شده است.

تیم فوتسال مس سونگون ورزقان که پرافتخارترین تیم باشگاهی فوتسال کشور به شمار می رود پنج بار در رقابت های لیگ برتر قهرمان شده است و قهرمانی و نایب قهرمانی آسیا را در کارنامه دارد اما در این فصل از رقابت ها دور از انتظار ظاهر شد و تا به اینجای فصل نتوانست از عنوان قهرمانی خود دفاع کند طوری که بازگشت مجدد این تیم به کورس قهرمانی به چیزی بیشتر از معجزه نیاز دارد.

مسی ها در دور رفت مسابقات این فصل در تمام بازی های خانگی بیشترین امتیازات را کسب کردند اما در سه بازی خارج از خانه هفت امتیاز مقابل تیم های فولاد زرند (تساوی یک بر یک)، آنا صنعت قم (تساوی ۴ بر ۴) و گیتی پسند (باخت ۶ بر ۴) از دست دادند و قهرمانی نیم فصل را تقدیم تیم اصفهانی کردند.

در دور برگشت و به رغم اینکه اعضای فنی تیم قول جبران نتایج دور رفت و تصاحب صدر جدول را دادند اما این گونه نشد و این تیم در چهار بازی گذشته پنج امتیاز از دست داد (تساوی ۴ بر ۴ با پالایش نفت و باخت ۸ بر ۶ مقابل سن ایچ) و اختلاف امتیازی این تیم با گیتی پسند صدرنشین بیشتر و بیشتر شد که در زمان حاضر به ۱۰ امتیاز رسیده است.

نکته قابل توجه در چهار بازی گذشته از دور برگشت، نخستین شکست خانگی این تیم مقابل سن ایچ ساوه بود که سنگین ترین شکست این تیم نیز به شمار می رود، با این شکست مسیر رسیدن به جام برای مس سونگون به بن بست خورد و همان طور که قبل از این گفته شد این تیم در ادامه رقابت ها و در بهترین حالت برای حفظ جایگاه دومی به مصاف حریفان می رود.

جام ششم فوتسال از تبریز پرکشید؟

بازی پایانی حساسیت خود را از دست داد

همه علاقه مندان به فوتسال و کارشناسان این رشته بر این باور بودند که مس سونگون با جبران امتیازات از دست رفته، عرصه را برای قهرمانی لیگ برتر تنگ تر خواهد کرد و آخرین بازی فصل در تبریز بین ۲ تیم، فینال واقعی مسابقات خواهد شد اما با توجه به نتایجی که در چند هفته گذشته رقم خورد و شکست ها و تساوی مس سونگون مقابل حریفان، این حساسیت از بین رفت و با این اوصاف و شرایط، بازی هفته پایانی ۲ رقیب دیرینه بیشتر حالت تشریفاتی خواهد داشت.

در ۹ هفته باقیمانده به پایان این رقابت ها، تیم فوتسال مس سونگون در تهران با سفیر گفتمان، در تبریز با فولاد زرند، در مشهد با فرش آرا، در تبریز با آناصنعت قم، در ساری با پوشاک حافظ، در تبریز با شهرداری ساوه، در اراک با ایرالکو، در سیرجان با گهر زمین و در تبریز با گیتی پسند اصفهان رو در رو می شود.

گیتی پسند اصلی ترین و تنهاترین گزینه قهرمانی نیز به ترتیب در تهران با مقاومت، در اصفهان با سن ایچ، در تهران با سفیر گفتمان، در اصفهان با فولاد زرند، در مشهد با فرش آرا، در اصفهان با آنا صنعت قم (تنها تیمی که در این فصل از گیتی پسند امتیاز گرفته و با این تیم به تساوی یک بر یک رسیده است)، در ساری با پوشاک حافظ، در اصفهان با شهرداری ساوه و در تبریز با مس سونگون بازی می کند.