جانمایی پارک‌های سطح شهر بر روی نقشه تبریز
جانمایی پارک‌های سطح شهر بر روی نقشه تبریز

به گزارش تایسیز اذربایجان  پس از شناسایی بالغ بر ۲۲۷ عدد پارک و ۸ مورد جنگل‌کاری شهری و بررسی دقیق آنها مطابق با چک لیست‌های ارزیابی وضعیت پارک‌ها با لحاظ آیتم های استاندارد جهانی مورد ارزیابی قرار داده است. معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز در این خصوص گفت: پارک‌ها و فضاهای سبز به عنوان فضاهای […]

به گزارش تایسیز اذربایجان  پس از شناسایی بالغ بر ۲۲۷ عدد پارک و ۸ مورد جنگل‌کاری شهری و بررسی دقیق آنها مطابق با چک لیست‌های ارزیابی وضعیت پارک‌ها با لحاظ آیتم های استاندارد جهانی مورد ارزیابی قرار داده است.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تبریز در این خصوص گفت: پارک‌ها و فضاهای سبز به عنوان فضاهای عمومی و در دسترس عامه مردم حایز اهمیت است و ارتقای روحی و روانی و سلامت  شهروندان را  به همراه دارد.

محمدحسین اسحقی افزود: از سال گذشته بر اساس بررسی‌ها و بازدیدهای انجام‌شده توسط این معاونت حدود ۲۲۷پارک در سطح شهر تبریز شناسایی شده است که از این تعداد۱۰۱ پارک در وضعیت خوب و۸۲ پارک در وضعیت متوسط و ۴۴ پارک در وضعیت ضعیف است که جانمایی آنها بر روی نقشه تبریز صورت گرفته است.

وی با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی برای ترمیم و بهسازی و مناسب سازی پارک‌هایی با وضعیت ارزیابی ضعیف بیان کرد: با توجه به اهمیت موضوع با هدف حفظ فضای سبز شهری، افزایش رفاه و رضایت عمومی شهروندان به‌ویژه مسافران و گردشگران باید نخست برنامه مناسبی  در راستای موارد مذکور تدوین و سپس به آن عمل شود.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از کشورهای آسیایی نیز با هدف توسعه و حفظ فضای سبز، به طور جدی به بهبود و گسترش پارک ها  پرداخته‌اند، اظهار کرد: در سال‌های اخیر اقدامات بسیار خوبی از سوی شهرداری تبریز برای احداث پارک در سطح شهر انجام شده است که باید در حفظ و نگهداری آن ها تلاش گردد.

اسحقی همچنین خواستار توجه و همکاری سایر ارگان های مرتبط و خصوصاً شهروندان محترم در امر نگهداری هرچه بهتر پارکها شدند.

گفتنی است؛ فضای سبز یکی از مولفه های اصلی نشاط و شادابی اجتماعی و رشد و توسعه سلامت شهری است و وجود آن به ویژه در جوامع شهری، افزون برسلامت جسمانی، موجب آرامش روان است.