جان باختن ۹۸۴ نفر در حوادث رانندگی جاده‌های آذربایجان شرقی
جان باختن ۹۸۴ نفر در حوادث رانندگی جاده‌های آذربایجان شرقی

جان باختن ۹۸۴ نفر در حوادث رانندگی جاده‌های آذربایجان شرقی مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته ۹۸۴ نفر در این استان بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ که تعداد کشته ها ۹۲۶ نفر بود ۶ درصد افزایش داشت. به گزارش تایسیز نیوز، […]

جان باختن ۹۸۴ نفر در حوادث رانندگی جاده‌های آذربایجان شرقی

جان باختن ۹۸۴ نفر در حوادث رانندگی جاده‌های آذربایجان شرقی

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی گفت: در سال گذشته ۹۸۴ نفر در این استان بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که در مقایسه با سال ۱۴۰۰ که تعداد کشته ها ۹۲۶ نفر بود ۶ درصد افزایش داشت.

به گزارش تایسیز نیوز، دکتر مهرداد ستاره روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: از این تعداد ۷۷۱ نفر مرد و۲۱۳ نفر زن بودند.

وی ادامه داد: از ۹۸۴ جان باخته استان در اثر حوادث رانندگی تعداد ۶۲۳ فوتی در جاده های برون شهری و روستایی، ۲۱۰ نفر در مسیرهای درون شهری، ۳۰ نفر در جاده های خارج از استان و۳۲ نفر نامعلوم و سایر راهها ، ۳۲ نفرخارج از حریم جاده (موارد غیرترافیکی) و ۵۲ نفر نیز با فاصله بیش از ۳۰ روز از زمان تصادف فوت کردند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با اعلام اینکه در اسفند ماه سال گذشته ۶۳ نفر بر اثر حوادث رانندگی در استان جان خود را از دست دادند، گفت: این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از آن ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: در سال گذشته تعداد مصدومان حوادث رانندگی مراجعه کننده به ادارات پزشکی قانونی استان ۱۷ هزار و ۸۹۱ نفر بود که از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۹۳ نفرمرد و پنج هزار و ۲۹۸ نفر زن بودند که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال قبل از آن تعداد مصدومان حوادث رانندگی حدود ۱۴ درصد افزایش داشته است.

ستاره اظهار کرد: در اسفند ماه سال گذشته یک هزار و ۱۷۲ نفر در اثر حوادث رانندگی مصدوم و به ادارات پزشکی قانونی مراجعه کردند که در مقایسه با مدت زمان مشابه در سال قبل از آن حدود ۶ درصد افزایش نشان می دهد.