جان کودکان بازیچه بی مسئولیتی
جان کودکان بازیچه بی مسئولیتی

مع الاسف در عصری که تمامی کشورها در حال تجهیز مدارسشان به تکنولوژی های نوین هستند، جان دانش آموزان ما به وسیله بخاری های نفتی و فرسودگی مدارس تهدید می شود و مسئولین نیز به فکر چاره برای تامین امنیت جانی دانش آموزانمان نیستند. وزارت آموزش و پروش در خصوص تامین امنیت جانی دانش آموزان […]

مع الاسف در عصری که تمامی کشورها در حال تجهیز مدارسشان به تکنولوژی های نوین هستند، جان دانش آموزان ما به وسیله بخاری های نفتی و فرسودگی مدارس تهدید می شود و مسئولین نیز به فکر چاره برای تامین امنیت جانی دانش آموزانمان نیستند.

وزارت آموزش و پروش در خصوص تامین امنیت جانی دانش آموزان وظایف مصرح قانونی دارد و در خصوص وقوع چنین اتفاقات ناگواری باید پاسخگو باشد. برابر بند ۶ ماده ۱۰ قانون اهداف و وظایف آموزش و پرورش، تأمین و تدارک نیازمندیهای آموزشی و پرورشی از قبیل مکان، تجهیزات و امکانات دیگر آموزشی و کمک آموزشی با وزارت آموزش و پرورش بوده و این وزارت باید پاسخگوی تهدید جانی دانش آموزان در مدارس فرسوده باشد.
از آنجا که اصل سی‌ام قانون اساسی دولت را موظف به فراهم سازی وسایل آموزش و پرورش برای افراد ملت نموده، این وظیفه دولت است که امکانات کافی و ایمن را برای کودکان این سرزمین جهت تحصیل فراهم نموده و با ایمن سازی محل و مکان های آموزشی امنیت جانی محصلین را تامین نماید.