جشنواره فیلم تبریز، ویترین سینمای آذربایجان
جشنواره فیلم تبریز، ویترین سینمای آذربایجان

به گزارش تایسیز اذربایچان  ظهر امروز نشست مطبوعاتی دومین جشنواره “فیلم تبریز” با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دبیر جشنواره و جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان برگزار شد. “محمد محمدپور” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اظهار امیدواری به اینکه جشنواره فیلم تبریز گام های نخست را برای تبدیل شدن به […]

به گزارش تایسیز اذربایچان  ظهر امروز نشست مطبوعاتی دومین جشنواره “فیلم تبریز” با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، دبیر جشنواره و جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان برگزار شد.

“محمد محمدپور” مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اظهار امیدواری به اینکه جشنواره فیلم تبریز گام های نخست را برای تبدیل شدن به برند عرصه سینمایی استان برداشته است، گفت: برپایی هر چه بهتر این جشنواره سبب می شود تا همه برای مشارکت در برگزاری آن احساس مسئولیت کنند و جرقه ای برای حضور بخش های مختلف در برپایی آن باشد.

محمدپور با بیان اینکه باید خوداتکایی را در این جشنواره تقویت کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از عمده اهداف برپایی جشنواره فیلم تبریز، تربیت شخصیت های مطرح استانی و تقویت بخش تولیدی در سایه این جشنواره است.

وی احیای جایگاه تاریخی تبریز، خلاقیت و نوآوری را از دیگر اهداف این جشنواره دانست و افزود: در این مسیر می توان با کشف استعدادهای درخشان زمینه ای برای ورود این افراد به کار حرفه ای فراهم کرد.

“امیر مرتضوی”، برگزاری جشنواره فیلم تبریز را در ایستگاه دوم، اتفاقی مهم برای سینمای تبریز عنوان کرد و افزود: امسال جشنواره به ایستگاه دوم خود رسیده و با سعی در تقویت ظرفیت ها و رفع نواقص سال گذشته، برآن است تا بیش از پیش در اثبات هنر سینمایی آذربایجان گام بردارد.

وی گفت: جشنواره فیلم تبریز طی روزهای ۱۴ تا ۱۷ اسفند سال جاری برگزار خواهد شد.

مرتضوی موضوع فیلم‌های شرکت کننده را در قالب «آزاد» مختص سینماگران آذربایجان، «فیلم آذربایجان» بخش سراسری، «چشم انداز فیلم آذربایجان» بخش فیلم بلند و همچنین مرور آثار سینمایی جهان، عنوان کرد.