جمع آوری۱۰۶ کودک خیابانی در سال ۹۶/ در سال گذشته ۹۰مورد کودک آزاری گزارش شده است/ ۲۸ دختر فراری تحت حمایت بهزیستی
جمع آوری۱۰۶ کودک خیابانی در سال ۹۶/ در سال گذشته ۹۰مورد کودک آزاری گزارش شده است/ ۲۸ دختر فراری تحت حمایت بهزیستی

به گزارش تایسیز اذربایجان ،محسن ارشدزاده ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در خصوص هفته بهزیستی گفت: از ۲۱ تیرماه هفته بهزیستی آغاز می‌شود و شعاری که برای این هفته انتخاب شده بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه‌ی به زیستن است. وی افزود : طی یک‌سال گذشته در بهزیستی  ۳هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در جهت سلامت […]

به گزارش تایسیز اذربایجان ،محسن ارشدزاده ظهر امروز در نشست مطبوعاتی در خصوص هفته بهزیستی گفت: از ۲۱ تیرماه هفته بهزیستی آغاز می‌شود و شعاری که برای این هفته انتخاب شده بالندگی و صیانت اجتماعی با توسعه‌ی به زیستن است.

وی افزود : طی یک‌سال گذشته در بهزیستی  ۳هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال در جهت سلامت و حمایت های اجتماعی برای جامعه هدف هزینه شده است.

مدیرکل بهزیستی افزود : در سال گذشته ۳۸۰ میلیارد تومان اعتبار توسط دولت و ۷۸ میلیارد تومان کمک‌های مردمی در جهت سلامت و حمایت اجتماعی برای جامعه هدف هزینه شده است.

وی خاطر نشان کرد: ۳هزار و ۸۸ دانش آموز معلول حمایت شده اند و۹۲۷ معلول قطع نخاع  و ضایعه نخایی حمایت و خدمات رسانی می شوند.

وی در خصوص آمار سال گذشته در خصوص تعداد اورژانس های اجتماعی گفت : در سال گذشته  تعداد اورژانس‌های اجتماعی از ۵ به ۱۶ اورژانس در شهرستان‌ها افزایش یافته و ۱۷ شهرستان دارای پایگاه خدمات اجتماعی هستند.

ارشد زاده در خصوص کودکان بی سرپرست و بد سرپرست  گفت : حدود، ۱هزار و ۸۲۰ نفر کودک بی سرپرست یا بدسرپرست تحت پوشش بهزیستی قرار داشتند که ۱ هزار و ۵۴۰ نفر از آنان به کنار خانواده و آشنایانشان برگشتند.

وی یاد اور شد : مدیرکل سازمان بهزیستی درباره شایعه وجود شپش در مهدکودک‌ها گفت: موردی بابت شپش در مهدکودک‌ها به صورت حاد دیده نشده که گزارش شود.

ارشد زاده ادامه داد : هیچ کودکی در نوبت دریافت کاشت حلزون باقی نمانده است.

مدیرکل بهزیستی استان گفت :طبق آمار سال گذشته ۹۰ مورد کودک‌آزاری به اورژانس اجتماعی در سطح آذربایجان‌شرقی گزارش شده است.

وی یاد آور شد:۱۵۰ نفر از افراد مبتلا به ایدز  در قالب باشگاه مثبت از حمایت بهزیستی استفاده می‌کنند.

ارشد زاده ادامه داد :۱۴ هزار کودک در روستامهدها از یک وعده غذای گرم استفاده کردند و به پرداخت شهریه یک‌هزار و ۶۰۰ کودک به خانواده‌های کم درآمد کمک شده است.

مدیر کل بهزیستی آذربایجان شرقی  با اشاره به اینکه در طول این هفته،  خدمات بهزیستی در مراکز زیر نظر بهزیستی رایگان خواهد بود، ادامه داد : از مهمترین برنامه ها در طول هفته بهزیستی در کلیه ی شهرستان های استان ارایه گزارش عملکرد و اقدامات بهزیستی در یک سال گذشته و سه ماهه اول سال ۹۷خواهد بود. .

وی بااشاره به اینکه ۴۸ طرح و پروژه خدمات بهزیستی در حوزه های تخصصی است ، عنوان کرد: ارزش ریالی این پروژه ها و طرح ها ۱۱۵میلیارد ریال است.

وی در پایان افزود : سال گذشته ۴۸ دختر فراری در خانه سلامت مورد پذیرش قرار گرفت که این تعداد در سه ماه سال‌جاری ۲۸ نفر است و نسبت به سه ماهه سال گذشته رو به رشد بود.