جنجال پیامک‌های کد ورود
جنجال پیامک‌های کد ورود

🔘 جنجال پیامک‌های کد ورود ⬅️ نرسیدن پیامک‌های کد تأیید ورود پلتفرم‌های خارجی این روزها تبدیل به یک بحث جدی شده اما ماجرا چیست و اپراتورها چه می‌گویند؟  🔺آرش کریم‌بیگی، روزنامه‌نگار حوزه آی‌سی‌تی در گفت‌وگو با همشهری: نخستین احتمال تصمیم خود پلتفرم (فرضا تلگرام) مبنی بر توقف ارسال پیامک است، در این حالت، پلتفرم می‌تواند […]

🔘 جنجال پیامک‌های کد ورود

⬅️ نرسیدن پیامک‌های کد تأیید ورود پلتفرم‌های خارجی این روزها تبدیل به یک بحث جدی شده اما ماجرا چیست و اپراتورها چه می‌گویند؟ 

🔺آرش کریم‌بیگی، روزنامه‌نگار حوزه آی‌سی‌تی در گفت‌وگو با همشهری: نخستین احتمال تصمیم خود پلتفرم (فرضا تلگرام) مبنی بر توقف ارسال پیامک است، در این حالت، پلتفرم می‌تواند با تماس صوتی(voice call) یا تماس از دست‌رفته(missed call) فرایند تصدیق شماره موبایل را انجام دهد.

  🔺 اعمال اختلال عمدی از سوی اپراتورها در ارسال و دریافت پیامک پیام‌رسان‌های خارجی به لحاظ فنی و اقتصادی معقول نیست، اپراتورهای موبایل ایران درصورت چنین اقدامی، درآمد ارزی قابل توجهی را از دست می‌دهند.

  🔺احتمالا تلگرام با هدف صرفه‌جویی در هزینه‌های خود، در حال آزمایش روش‌های گفته شده ازجمله missed call است. با این حال، به‌نظر می‌رسد این پیام‌رسان به روش ارسال پیامک روی می‌آورد و کدهای تأیید را به شکل سابق برای کاربران ارسال می‌کند.