جهت رفع مشکل تبعیض چاره‌ای جز رفتن به سوی اقتصاد آزاد نداریم
جهت رفع مشکل تبعیض چاره‌ای جز رفتن به سوی اقتصاد آزاد نداریم

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایسنا، رضا علیزاده، نماینده مردم ورزقان، در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص)، گفت: رفتار خصمانه آمریکا تازگی ندارد. ملت ایران با استعانت از خداوند متعال و پیروی از فرامین مقام معظم رهبری این مشکلات […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل از ایسنا، رضا علیزاده، نماینده مردم ورزقان، در نطق میان دستور جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی ضمن عرض تبریک هفته وحدت و میلاد پیامبر اکرم (ص)، گفت: رفتار خصمانه آمریکا تازگی ندارد. ملت ایران با استعانت از خداوند متعال و پیروی از فرامین مقام معظم رهبری این مشکلات را همچون گذشته پشت سر خواهد گذاشت. هدف تحریم‌های ظالمانه و جنگ اقتصادی، ضربه زدن به توان تولید، کمبود کالا، پایین‌ آمدن سطح رفاه عمومی و در نهایت ایجاد نارضایتی در بین مردم است.

وی سیاست‌های اقتصادی ایران را در راستای اهداف ترسیم شده برای تحریم دانست و اظهار کرد: این سیاست‌ها باعث تضعیف افسران اقتصادی یعنی تولید کنندگان، صنعتگران و تقویت ستون پنجم اقتصاد یعنی رانت‌خواران و مفسدان اقتصادی می‌شود.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: امروزه همه بر این هستیم که اقتصاد باید به سمت آزاد و رقابتی‌ شدن پیش برود. باید شیوه‌ی تزریق سوبسید که عمدتا در سطح فوقانی انجام می‌شود و جامعه را به سمت رانت‌خواری و فساد سوق می‌دهد اصلاح گردد. یارانه باید مستقیما به سمت مصرف کننده نهایی برسد و در غیر این صورت بخش عمده آن در زنجیره‌های بالادستی قبل از رسیدن به دست مردم توسط عده‌ای فرصت‌طلب به یغما خواهد رفت.

علیزاده عدم ثبات و نبود شرایط را نتیجه عدم وجود اقتصاد آزاد، رقابتی و شفاف دانست و گفت: هر وقت سخن از اقتصاد آزاد و رقابتی به میان آمده است از نبود شرایط و ثبات اقتصادی و اجرای آن سخن گفته شده غافل از این‌که عدم ثبات نتیجه عدم وجود اقتصاد آزاد است.

نایب رییس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت محترم جهت جلوگیری از تورم دست به سرکوب قیمت‌ها زد غافل از این‌که اینگونه مهار قیمت‌ها هیچ کمکی به مساله‌ی تورم نمی‌کند و با کوچک‌ترین محرکی – بعد از عید شاهد آن بودیم – قیمت‌ها جهش یافته و تورم آثار خود را با شدت بیشتری نشان می‌دهد.

وی افزود: انباشت سیاست‌های نادرست اقتصادی تعادل جامعه را برهم می‌زند. برای حمایت از تولید و صنعت در کشور مشکل رانت، تبعیض و فساد و نیز مقاوم‌سازی اقتصاد در برابر هرگونه تهدید چاره‌ای جز رفتن به سوی اقتصاد آزاد، رقابتی و شفاف و اصلاح نظامات پرداخت یارانه تولید نداریم.

علیزاده با اشاره به شرایط سخت ملت ایران و سربلندی تاریخی آنها، گفت: مردم تحمل تبعیض، رانت و فساد را که عمدتا دستاورد اقتصاد غیرآزاد و دولتی است را ندارند.

نماینده ورزقان در پایان به پاره‌ای از مشکلات حوزه انتخابیه خود از جمله صنعت مس ورزقان، رسیدگی به مشکلات زلزله‌زدگان ارس‌باران و حل معضل دریاچه ارومیه به نطق پرداخت و اظهار کرد: وحدت رمز پیروزی همیشگی ملت ما بوده و هست.