حال خوش پیرمردِ چای‌فروش
حال خوش پیرمردِ چای‌فروش

به گزارش تایسیز اذربایجان،تصویر دلشنین پیرمرد، چنان دلگرمی به بیننده می‌دهد و او را به سال‌های نه‌چندان دور این شهر می‌بَرَد که گویا چنین حالتی را فقط در داستان‌ها می‌شد جُست و با آن خوش بود. این پیرمردِ مومنِ حلال و حرام‌دان با یک چنین حرکتی نشان داد که هنوز جوان‌مردی و انصاف در میان […]

به گزارش تایسیز اذربایجان،تصویر دلشنین پیرمرد، چنان دلگرمی به بیننده می‌دهد و او را به سال‌های نه‌چندان دور این شهر می‌بَرَد که گویا چنین حالتی را فقط در داستان‌ها می‌شد جُست و با آن خوش بود. این پیرمردِ مومنِ حلال و حرام‌دان با یک چنین حرکتی نشان داد که هنوز جوان‌مردی و انصاف در میان بازاریان از بین نرفته و هستند کسانی که بتوانند جرعه‌ای مردانگی را به دیگران منتقل کنند.

شاید وزن  پاکت زیر سنگ، آن‌هم در ترازوی کفه‌ای در معادلات امروز دیجیتالی من و شما اصلا به حساب نیاید، یا بسیاری آن را #شومنی برای سود بیشتر فروش تلقی کنند، همان مرض قضاوتی که امروز بسیاری از ما را دچار خود کرده؛ اما همان پاکت بی وزن ساده، نشان از اعتقاد اوست، اعتقادی به ژرفای رعایت  حق مردم و خط قرمزی برای دست اندازی به جیب مشتری.

اعتقادی که امروز و در جامعه  دلاری و  ریالی ما بسیار کم‌رنگ شده و شاید دیگر برایمان صرف نکند که به این قبیل موضوعات فکر کنیم اما هستند امثال پیرمرد چای فروش  خوش‌سیما یا آن  قصاب سیبیل کلفت محله که گوشت مجانی به نیازمند می‌دهد و یا آن شیرینی‌پز که وزن قوطی شیرینی‌اش در قیمت کل شیرینی اثر ندارد و بسیار بسیار مشاغلی از این دست که نه نامشان بر زبان‌ها می‌افتد و نه تصویریشان را کانال‌های تلگرامی از هم فوروارد میکنند اما دستگیر همین  مردمند و زندگی‌شان را رَتق و فَتق می‌کنند.

نیاز داریم، نیاز داریم به نشان دادن چنین افرادی که بگوییم هنوز  زندگی هست،  جوانمردی هست،  انصاف هست،  مراعات هست و در یک کلام  امید هست. امیدی که شاید این‌روزها به واسطه بسیاری از تصمیم‌های ریز و درشت مسئولان و برخلاف وعده‌شان تبدیل به یاس گردیده. بیایید باهم، زندگی را امیدوار نگه داریم./ آناج