حراج شکلات ۱۲۳ساله
حراج شکلات ۱۲۳ساله

🔘 حراج شکلات ۱۲۳ساله 🔺 معمولا در خرید خوراکی، همیشه تازگی آن مورد توجه است، و کمتر کسی به‌خاطر کهنه بودن یک خوراکی حاضر می‌شود برای آن پول زیادی بدهد. به جز ترشی و برخی استثنائات. 🔺این قاعده در همه خوراکی‌ها رعایت می‌شود و شکلات هم یکی از آنهاست. این خوراکی خوشمزه، ‌معمولا ۳سال بعد […]

🔘 حراج شکلات ۱۲۳ساله

🔺 معمولا در خرید خوراکی، همیشه تازگی آن مورد توجه است، و کمتر کسی به‌خاطر کهنه بودن یک خوراکی حاضر می‌شود برای آن پول زیادی بدهد. به جز ترشی و برخی استثنائات.

🔺این قاعده در همه خوراکی‌ها رعایت می‌شود و شکلات هم یکی از آنهاست. این خوراکی خوشمزه، ‌معمولا ۳سال بعد از تولید فاسد و غیرقابل استفاده می‌شود اما یک تخته شکلات قدیمی، توجه زیادی را به‌خود جلب کرده و در یک حراجی، ۵۰۰پوند هم برای آن پرداخت شده است.

🔺نکته شگفت‌انگیز این تخته شکلات، ‌این است که در سال۱۸۹۹، یعنی وقتی که ویکتوریا ملکه انگلیس بوده در این کشور ساخته شده است. این شکلات، در خرت و پرت‌های انبارشده یک عتیقه‌فروشی در لنکشایر پیدا شده است.

🔺پیش‌بینی می‌شد این شکلات ۲۰۰پوند فروخته شود اما در نهایت، رقابت برای خرید آن، قیمتش را تا ۵۰۰پوند بالا برد. علاوه بر خود شکلات‌ها، قوطی حاوی آنها هم به‌خاطر کمیاب بودن آن، ارزش تاریخی دارد.