حسینی قمی: هر گونه زنده گیری، شکار و خرید و فروش حیات وحش جرم است/ دعوت از آحاد جامعه برای حفظ تنوع زیستی و جانوری استان
حسینی قمی: هر گونه زنده گیری، شکار و خرید و فروش حیات وحش جرم است/ دعوت از آحاد جامعه برای حفظ تنوع زیستی و جانوری استان

به گزارش تایسیز اذربایجان  از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، “میر علی اکبر سادات خیابانی” یکی از شهروندان تبریزی با احساس مسئولیت در قبال حفظ محیط زیست، دو قطعه کبک گرفتار در دست صیادان غیر مجاز را به یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی تحویل داد. وی در توضیح این کار خود […]

به گزارش تایسیز اذربایجان  از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی، “میر علی اکبر سادات خیابانی” یکی از شهروندان تبریزی با احساس مسئولیت در قبال حفظ محیط زیست، دو قطعه کبک گرفتار در دست صیادان غیر مجاز را به یگان حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی تحویل داد.

وی در توضیح این کار خود گفت: من به صورت گذرا از یکی از مناطق تبریز رد می شدم که دیدم یک نفر دارد دو قطعه کبک می فروشد، نزدیک رفتم و این دو حیوان را به بالاترین قیمت پیشنهادی خریداری کردم و به یگان حفاظت محیط زیست استان تحویل دادم.

سادات خیابانی افزود: من این کار را صرفاً برای حفظ حیات وحش و کمک به محیط زیست خودمان انجام دادم.

این شهروند تبریزی ادامه داد: محیط زیست ما از بابت صنعتی شدن در خطر قرار گرفته است و همه ما باید حواس مان باشد که طبیعت صدمه بیشتری نبیند.

وی گفت: توصیه ام به شهروندان این می تواند باشد که از تخریب محیط زیست دست برداریم، چه گیاهان باشد و چه حیات وحش و این را بدانیم در این دنیا فقط انسان نیست که حق زندگی دارد و بقیه موجودات هم حق حیات دارند.

سادات خیابانی افزود: از آزار و اذیت حیات وحش خودداری کنیم و در مرحله بعد اگر توانستیم به بهبود شرایط محیط زیست کمک کنیم.

معاون محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی با تقدیر از این اقدام شهروند تبریزی، گفت: با توجه به اینکه تغییرات آب و هوایی و عوارض منفی توسعه سبب دگرگونی زیستگاه حیات وحش شده و جمعیت گونه های جانوری را تهدید می کند، همه آحاد جامعه باید برای حفظ محیط زیست و تنوع زیستی حیات وحش باشد احساس مسئولیت کنند.

میر محسن حسینی قمی افزود: عمل به وظیفه عمومی مصرح در اصل ۵۰ قانون اساسی بر عهده همه آحاد جامعه است و سازمان حفاظت محیط زیست از کسانی که به هر نحوی به حفظ محیط زیست استان کمک کنند، قدردان خواهد بود.

وی گفت: هر گونه زنده گیری، شکار و خرید و فروش حیات وحش جرم محسوب می شود و با مرتکبان به جرایم زیست محیطی بر اساس قانون رفتار خواهد شد.

حسینی قمی تاکید کرد: شهروندان محترم در هر کجای استان می توانند در صورت مشاهده وقوع تخلفات و جرایم زیست محیطی مراتب را به نزدیک ترین اداره یا پاسگاه محیط بانی اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی یا به شماره تلفن های ۳۳۳۴۳۵۱۳ و ۱۵۴۰ اطلاع دهند تا اقدامات لازم برای برخورد با تخلفات از سوی همکاران ما صورت گیرد.

وی در پایان از آحاد جامعه و مردم آذربایجان شرقی درخواست کرد در راستای حفاظت از محیط زیست و تنوع زیستی و جانوری استان و حمایت از گونه های حفاظت شده و در معرض خطر انقراض با سازمان حفاظت محیط زیست همکاری کرده و در جهت توسعه پایدار و رقم زدن آینده ای خوب و سبز برای فرزندان مان نقش ایفا کنند.