حضور سه گروه هنری آذربایجان شرقی در سومین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین
حضور سه گروه هنری آذربایجان شرقی در سومین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین

به گزارش تایسیز اذربایجان میثم حبیبی، سرپرست گروه های اعزامی و نماینده حوزه هنری آذربایجان شرقی به سومین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین با عنوان « روایت راهیان» که هم اکنون در مرز ایران و عراق مستقر می باشند، گفت: این همایش بین‌المللی تئاتر از ۲۸ مهر تا ۸ آبان با حضور گروه‌های نمایشی از سراسر کشور در ایران […]

به گزارش تایسیز اذربایجان میثم حبیبی، سرپرست گروه های اعزامی و نماینده حوزه هنری آذربایجان شرقی به سومین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین با عنوان « روایت راهیان» که هم اکنون در مرز ایران و عراق مستقر می باشند، گفت: این همایش بین‌المللی تئاتر از ۲۸ مهر تا ۸ آبان با حضور گروه‌های نمایشی از سراسر کشور در ایران و عراق برگزار می‌شود. همایش فوق در بخش‌های «تعزیه»، «نقالی و پرده‌خوانی و مقتل‌خوانی» و «نمایش‌های موکبی و خیابانی» برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان داشت: از استان آذربایجان شرقی سه گروه در قالب های تعزیه خوانی، نمایش، نقالی و پرده خوانی به این همایش اعزام شده اند که قرار است برنامه های متنوعی را برای زائرین اربعین اجرا کنند.

وی ادامه داد: گروه تعزیه خوانی هیئت عزاداران موسی بن جعفر(ع)، گروه تئاتر شب به سرپرستی میرعباس خلیفه لو و در بخش پرده خوانی و نقالی علی مداحی در این همایش حضور دارند.

سرپرست گروه های اعزامی از آذربایجان شرقی به این همایش افزود: گروه تئاتر شب در بخش ایران و در مرز بین ایران و عراق، در پایانه مرزی مهران به اجرای تعزیه خوانی با موضوع اسرای کربلا و مصیبت نامه شام و خطبه حضرت زینب (س) می پردازند.

حبیبی اظهار نمود: در بخش نقالی و پرده خوانی که توسط مرشد علی مداحی اجرا می شود، موضوعاتی نظیر راس الشهداء( راس الحسین و راس العباس (ع) )، چهلم آن امام همام، خطبه حضرت زینب (س) و امام زین العابدین در مسیر نجف اشرف و کربلای معلی برای زائران نقالی و پرده خوانی می گردد.

وی همچنین گفت: شبیه خوانانی از هیئت عزاداران موسی بن جعفر ( ع) با موضوع جریان امان نامه، توبه ی حر و مراوده بین شمر بن ذی الجوشن و عمر بن سعد به صورت تعزیه در مسیر پیاده روی اربعین به اجرای نمایش می پردازند.

حبیبی خاطر نشان کرد: ۱۴ نفر از استان آذربایجان شرقی توسط حوزه هنری استان در قالب سه گروه به سومین همایش بین‌المللی تئاتر مردمی پیاده‌روی اربعین با عنوان « روایت راهیان» اعزام شده اند.