حوضچه پارک بزرگ تبریز قابل مقایسه با دریاچه چیتگر تهران نیست/ همه حقابه دریاچه ارومیه در سال جاری رهاسازی نشده است
حوضچه پارک بزرگ تبریز قابل مقایسه با دریاچه چیتگر تهران نیست/ همه حقابه دریاچه ارومیه در سال جاری رهاسازی نشده است

به گزارش تایسیز اذربایجان  “خلیل ساعی” در واکنش به برخی اظهارنظرهای در خصوص اختصاص حقابه دریاچه ارومیه به استخر آب پارک بزرگ تبریز، به خبرنگار «نصر» گفت: متاسفانه در برخی رسانه ها و فضای مجازی درباره حوضچه پارک بزرگ تبریز اغراق و بزرگنمایی شد، در حالی که در این حوضچه حدود ۳۰ الی نهایتاً ۴۰ هزار […]

به گزارش تایسیز اذربایجان  “خلیل ساعی” در واکنش به برخی اظهارنظرهای در خصوص اختصاص حقابه دریاچه ارومیه به استخر آب پارک بزرگ تبریز، به خبرنگار «نصر» گفت: متاسفانه در برخی رسانه ها و فضای مجازی درباره حوضچه پارک بزرگ تبریز اغراق و بزرگنمایی شد، در حالی که در این حوضچه حدود ۳۰ الی نهایتاً ۴۰ هزار متر مکعب آب وجود داشت که دردی از دریاچه ارومیه دوا نمی کرد.

وی افزود: این همه فضاسازی درباره حوضچه پارک بزرگ تبریز در رسانه ها و فضای مجازی درست نبود و این حوضچه نباید با دریاچه مصنوعی چیتگر تهران مقایسه شود.

ساعی گفت: مقداری آب در حوضچه پارک بزرگ تبریز جمع آوری شده بود و با خواست ستاد احیای دریاچه ارومیه و همکاری شهرداری تبریز آب موجود در این حوضچه رهاسازی شد و نباید درباره این مسئله ساده این قدر جوسازی صورت بگیرد.

وی در خصوص انتقاد تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از عملکرد ستاد احیای دریاچه ارومیه، گفت: درباره عملکرد ستاد احیا همین قدر بگویم که اگر این ستاد تشکیل نمی یافت و عملکردی نداشت، امروز دریاچه ارومیه به این شکل وجود نداشت، الان دریاچه هست و آب هم دارد.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان شرقی در خصوص تامین حقابه دریاچه ارومیه از سدهای حوضه آبریز دریاچه ارومیه، گفت: همه حقابه دریاچه ارومیه در سال جاری رهاسازی نشده و این حقابه در پائیز به سمت احیای دریاچه ارومیه رهاسازی خواهد شد.