خبرنگاران و رسانه ها باید امنیت داشته باشند/ اگر آزادی در جامعه نباشد، آگاهی به وجود نخواهد آمد
خبرنگاران و رسانه ها باید امنیت داشته باشند/ اگر آزادی در جامعه نباشد، آگاهی به وجود نخواهد آمد

به گزارش تایسیز اذربایجان “رحیم شهرتی فر” در مراسم نامگذاری بلوار “خبرنگار” به مناسبت روز ۱۷ مرداد، از نقش خبرنگاران در آگاهی بخشی به جامعه تمجید کرد و گفت: خبرنگاران ارکان رسانه ها هستند و رسانه ها رکن آگاهی بخشی در جامعه هستند و بدون آگاهی جامعه ای توسعه و رشد پیدا نخواهد کرد. وی افزود: […]

به گزارش تایسیز اذربایجان “رحیم شهرتی فر” در مراسم نامگذاری بلوار “خبرنگار” به مناسبت روز ۱۷ مرداد، از نقش خبرنگاران در آگاهی بخشی به جامعه تمجید کرد و گفت: خبرنگاران ارکان رسانه ها هستند و رسانه ها رکن آگاهی بخشی در جامعه هستند و بدون آگاهی جامعه ای توسعه و رشد پیدا نخواهد کرد.

وی افزود: آگاهی و آزادی ملزوم یک دیگرند و اگر آزادی در جامعه نباشد، آگاهی به وجود نخواهد آمد و اگر آگاهی نباشد، آزادی به هرج و مرج تبدیل خواهد شد.

شهرتی فر ادامه داد: در جامعه آزاد است که اطلاع رسانی به صورت صحیح انجام می شود و تضارب آرا انجام شود. حتما باید دامنه آزادی را توسعه دهیم. آزادی بیان، آزادی قلم، آزادی بعد از بیان، آزادی تشکل ها و انجمن ها حتما باید اتفاق بیافتد و می خواهم صریح و شفاف بگویم که خبرنگارها و رسانه ها باید امنیت داشته باشند و قدر و قیمت شان در جامعه به رسمیت شناخته شود.

وی گفت: اگر احیاناً عده ای معتقد به محدودیت رسانه ها باشند، باید توجیه شوند که به این مقوله نباید کوتاه مدت نگریست، در هر جامعه ای رسانه ها آزادتر باشند، توسعه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … سریع تر و موفقیت آمیز تر است.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار آذربایجان شرقی افزود: آزادی بدون توجه به چهارچوب های قانونی مورد نظر نیست و باید بتوانیم از آزادی و در جهت منافع ملی استفاده کنیم.

شهرتی فر گفت: من روز خبرنگار را به همه فعالان این عرصه تبریک عرض می کنم. امروز یک کار ارزشمند انجام می شود و نامگذاری یکی از بلوارهای ارزشمند شهرمان به نام خبرنگار امر مبارکی است و از عاملان این حرکت ارزشمند تشکر می کنم.