خرید تضمینی گندم در سال ۹۷ مازاد بر ۶۳۰ هزار تن است
خرید تضمینی گندم در سال ۹۷ مازاد بر ۶۳۰ هزار تن است

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل ازایسنا، اکبر فتحی در جلسه اقتصاد مقاومتی افزود: نفوذ دانش و علوم نوین کشاورزی به واحدهای تولیدی بخش، راندمان و کیفیت تولید را افزایش می‌دهد و این مهم برعهده کارشناسان بخش کشاورزی می‌باشد که قسمت عمده آن بر عهده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است. وی ادامه داد: […]

به گزارش تایسیز اذربایجان به نقل ازایسنا، اکبر فتحی در جلسه اقتصاد مقاومتی افزود: نفوذ دانش و علوم نوین کشاورزی به واحدهای تولیدی بخش، راندمان و کیفیت تولید را افزایش می‌دهد و این مهم برعهده کارشناسان بخش کشاورزی می‌باشد که قسمت عمده آن بر عهده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی است.

وی ادامه داد: بکارگیری دانش و علوم نوین کشاورزی در این بخش، کاهش هزینه‌های تولید، افزایش بهره‌وری و افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی را در بر دارد.
فتحی با اشاره به اینکه کشت پائیزه شروع شده و تاکنون ۵۰ درصد از عملیات کشت پائیزه انجام یافته است، گفت: امسال خوشبختانه دو ماه زودتر از سال قبل مطالبات کشاورزان گندمکار از طریق شرکت بازرگانی خدمات دولتی پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان بیان کرد: به علت سردسیر بودن استان، عملیات تحویل گندم به سیلوها در سال‌های گذشته دیرتر انجام می شد، اما با تدابیر و پیگیریهای مسئولین ذیربط ، مطالبات کشاورزان درسالجاری به موقع پرداخت شد.

فتحی در خصوص طرح ایکاردا و مزیت آن گفت: با توجه به اجرا شدن این طرح در ۸ شهرستان استان به عنوان پایلوت، دیگر نیازی نیست که ۳۰ سال بر روی یافته های علمی مجدداً تحقیق انجام گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان ادامه داد: انتظار می رود با تلاش همکاران ، طرح ایکاردا در تمام شهرستانها و نیز پهنه های مروجین اجرا شود، ضمن اینکه با وجود خشکسالی، در اجرای این طرح شاهد افزایش ۲۰ درصدی محصولات کشاورزی با اجرای این طرح باشیم.

وی گفت: طرح ایکاردا در چهار استان کشور اجرا شده که در استان ما نیز در هشت شهرستان اجرایی شده است و استان آذربایجان شرقی به عنوان استان معین برای آذربایجان غربی انتخاب شده است.