خوشحالی جهان از پایان عصر ترامپ!
خوشحالی جهان از پایان عصر ترامپ!

خوشحالی جهان از پایان عصر ترامپ! ✍داود هوشیار تا چند روز قبل، شاید کمتر کسی باور می کرد که ترامپ دیگر رئیس جمهور آمریکا نخواهد بود، اما چرخِ زمانه برای او به تندی چرخید و او را با ذلت از عرش به فرش کشید. روز گذشته تمام رسانه های آمریکایی از پیروزی قطعی جوبایدن در […]

خوشحالی جهان از پایان عصر ترامپ!

✍داود هوشیار

تا چند روز قبل، شاید کمتر کسی باور می کرد که ترامپ دیگر رئیس جمهور آمریکا نخواهد بود، اما چرخِ زمانه برای او به تندی چرخید و او را با ذلت از عرش به فرش کشید.

روز گذشته تمام رسانه های آمریکایی از پیروزی قطعی جوبایدن در انتخابات خبر دادند اما ترامپ با رد این اخبار ابتدا خود را با اختلاف زیاد برنده معرفی کرد و ساعتی بعد نوشت: هنوز نتایج انتخابات نهایی نیست.

در حالی که ترامپ به عنوان رئیس جمهور فعلی آمریکا نتیجه انتخابات را قبول ندارد و خبر از پیگیری قضایی پرونده انتخابات توسط ستاد انتخاباتی اش داده ، اما رهبران جهان با خوشحالی به استقبال شکست ترامپ رفته و پیروزی جو بایدن را تبریک گفتند.

رئیس جمهور فرانسه، نخست وزیر انگلیس، نخست وزیر کانادا، صدراعظم آلمان، ولیعهد ابوظبی، امیر قطر و رئیس جمهور مصر کسانی بودند که تنها دقایقی پس از اعلام پیروزی بایدن ، به او تبریک گفتند.

به نظر می رسد رهبران جهان در مواجهه با اقدامات قلدرمآبانه ترامپ در چهار سال گذشته، خروج پی در پی از پیمان های بین المللی، صدور دستور مستقیم ترور، نقض حقوق بشر و قانون گریزی های او، زنگ خطرش برای امنیت جهان را شنیده بودند که اینچنین در انتظار شکست او در انتخابات با ارسال پیام های فوری تبریک، خوشحالی خود را از پایان عصر ترامپ نشان دادند!