دادگاه کیفری بین‌الملل به دنبال لغو تبرئه رئیس جمهوری سابق ساحل عاج
دادگاه کیفری بین‌الملل به دنبال لغو تبرئه رئیس جمهوری سابق ساحل عاج

دادگاه کیفری بین‌الملل به دنبال لغو تبرئه رئیس جمهوری سابق ساحل عاج دادستان دادگاه کیفری بین‌الملل امروز (دوشنبه) به دنبال لغو تبرئه رئیس جمهوری سابق ساحل عاج است. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، لورن گباگبو، رئیس جمهوری سابق ساحل عاج و چارلز بله‌گود، مرد دست راستش در ژانویه ۲۰۱۹ از اتهامات خشونت […]

دادگاه کیفری بین‌الملل به دنبال لغو تبرئه رئیس جمهوری سابق ساحل عاج

گباگبو دادستان دادگاه کیفری بین‌الملل امروز (دوشنبه) به دنبال لغو تبرئه رئیس جمهوری سابق ساحل عاج است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، لورن گباگبو، رئیس جمهوری سابق ساحل عاج و چارلز بله‌گود، مرد دست راستش در ژانویه ۲۰۱۹ از اتهامات خشونت پس از انتخابات در این کشور مربوط به ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ با ۳۰۰۰ کشته تبرئه شدند.

گباگبو که زمانی قدرتمندترین مرد ساحل عاج بود، پیش از تبرئه توسط دادگاه کیفری بین‌الملل به مدت هشت سال در حبس بود.

قضات دادگاه استیناف قرار است صحبت‌های فاتو بنسودا، دادستان کل دادگاه را درباره این دو مرد بشنوند.

این جلسه استماع دو روزه به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت نسبی مجازی برگزار می‌شود اما هنوز مشخص نیست که آیا این دو مرد شخصا در دادگاه حضور می‌یابند یا جلسه استماعشان به صورت غیرحضور خواهد بود.

دادگاه کیفری بین‌الملل ماه گذشته میلادی به گباگبو ۷۵ ساله اجازه داد تا بلژیک را ترک کند اما اعلام کرده که وی باید برای دادگاه استیناف برگردد.

دادستان کل دادگاه کیفری بین‌الملل اکتبر گذشته میلادی تصمیم قضات را زیر سوال برد و گفت: ‌آنها خطاهای حقوقی انجام دادند که یکی از این خطاها این است که اکثریت قضات شش ماه پس از تبرئه شفاهی، حکم مکتوب خود را منتشر کردند.