دانشگاه‌ها، محور امیدآفرینی در کشور هستند
دانشگاه‌ها، محور امیدآفرینی در کشور هستند

استاندار آذربایجان شرقی: دانشگاه‌ها، محور امیدآفرینی در کشور هستند تایسیز نیوز- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در جامعه امروز، گفت: دانشگاه‌ها، محور امیدآفرینی در کشور هستند. به گزارش تایسیز نیوز، مالک رحمتی عصر چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز معلم و تجلیل از سرآمدان علمی دانشگاه تبریز تاکید کرد: کارهای بزرگی در دانشگاه‌های […]

استاندار آذربایجان شرقی:

دانشگاه‌ها، محور امیدآفرینی در کشور هستند

تایسیز نیوز- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به نقش دانشگاه‌ها در جامعه امروز، گفت: دانشگاه‌ها، محور امیدآفرینی در کشور هستند.

به گزارش تایسیز نیوز، مالک رحمتی عصر چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز معلم و تجلیل از سرآمدان علمی دانشگاه تبریز تاکید کرد: کارهای بزرگی در دانشگاه‌های ما انجام می‌گیرد اما نتوانسته‌ایم با این اقدامات اثربخش و پیشرفت های علمی و صنعتی که محور همه آن‌ها، دانشگاه است، امیدآفرینی داشته باشیم.

وی افزود: از اساتید و مسئولان دانشگاه می‌خواهیم که نقش آفرینی بیشتری داشته و پیشرفت‌های علمی را بیان کنند زیرا این کارها می‌تواند به جامعه، امید بدهد.

وی با اشاره به عملیات وعده صادق، اظهار کرد: این عملیات که موجب فخر ایرانیان، مسلمانان، مومنان، بشریت و آزادی خواهان شده است، محصول اندیشه و پیشرفت علمی دانشگاهیان است. نیروهای مسلح ما به برکت مراکز علمی، کار علمی انجام داده و امروز در حیطه هوافضا دارای رتبه در دنیا هستیم.

رحمتی افزود: کشور ما در عرصه های مختلف علمی دارای افتخارات بیشماری است که زمانی حتی رویا تلقی می‌شد. اکنون که شاهد موفقیت ها و پیشرفت‌ها هستیم اما متاسفانه جوانان ما آن‌ها را نمی‌بینند. ما برای شیرینی و شکلات، نمایشگاه برگزار می‌کنیم اما برای پیشرفت‌های علمی و دانشگاهی، نمایشگاهی نداریم.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه به اندازه ای که دانشگاه‌های ما افتخار آفرینی کرده‌‍اند، نتوانستیم آن‌ها را بیان کنیم و سپس می‌گوییم فرار نخبگان اتفاق افتاده است. باید روایت پیشرفت داشته باشیم.

وی گفت: دانشگاه‌ها در میدان مسائل کشور قرار دارند و بسیاری از مسئولان ما نیز دانشگاهی هستند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان این‌که دانشگاه ها، کارخانه انسان سازی هستند، گفت: دانشگاه ها باید فکر و اندیشه دانشجو را بسازند و بی تناسب نیست که روز شهادت شهید مرتضی مطهری را روز معلم نامیده‌اند تا به تعالیم روح در کنار مسائل علمی توجه داشته باشیم. اندیشه شهید مطهری، راهگشا است و شبهات و تردیدها را رفع می‌کند.

وی افزود: دانشگاه تبریز، به عنوان دانشگاه مادر و دارای تاریخ دیرینه‌ای است. دانشگاه ربع رشیدی ۸۰۰ سال گذشته یک دانشگاه بین المللی بوده و امروز هم می‌توانیم این کار را ادامه بدهیم و دانشجویان خارجی را جذب کنیم.